Start > Körkortsforum > Teoriprov snart

Teoriprov snart

E2012 2012-02-28 15:55 ! Citera #
Ja då är det snart dags för teoriprov, på måndag faktiskt..
är dock jäkligt orolig att jag inte kommer klara de


Hur svåra frågor är det här jämfört med det riktiga provet? Jag får under 50 på varje test, ganska irriterande då man pluggar järnet i boken och här på sidan och försöker förstå, sen förändras inte resultatet... snacka om att motivationen sjunker... jäkla stress känner man nu också då det inte är så långt kvar..


Tips hur jag ska göra? Äre bara mosa med frågor här på körkortonline och försöka förstå ännu mer vad det är som går snett? Tips?
Oliviaq 2012-02-28 17:33 ! Citera #
Man behöver 52 rätt..
Ganska lågt ändå men jag ska också ha på måndag faktiskt! Jag övar för fullt med boken och internet samt pärmar från körskolan. Har hört att alternativen till frågorna är väldigt lika så man måste ju kunna allt känns det som -.- Jaja..

Det kanske inte är så svårt ändå, vem vet.. :P Lycka till ialla fall.. :)
E2012 2012-02-28 17:43 ! Citera #
Tycker Teos frågor är enklare än körkortonlines på nått sätt, men det är väll bara fortsätta nöta!


Lycka till du med!
Gäst 2012-02-28 19:22 ! Citera #
Teoriprovet är inte så svårt som alla säger. jag tycker det var normalt, inte för lätt inte för svårt..
fick 56 rätt, inte så bra men godkänt iaf :D
läs frågorna nooga, lägg ner mycket tid på varje fråga och gå igenom alla frågor en extra gång innan du avslutar provet.
Gäst 2012-02-29 09:23 ! Citera #
E2012
Ja då är det snart dags för teoriprov, på måndag faktiskt..
är dock jäkligt orolig att jag inte kommer klara de


Hur svåra frågor är det här jämfört med det riktiga provet? Jag får under 50 på varje test, ganska irriterande då man pluggar järnet i boken och här på sidan och försöker förstå, sen förändras inte resultatet... snacka om att motivationen sjunker... jäkla stress känner man nu också då det inte är så långt kvar..


Tips hur jag ska göra? Äre bara mosa med frågor här på körkortonline och försöka förstå ännu mer vad det är som går snett? Tips?


Vill inte låta otrevlig i onödan, men om ditt resultat ligger under 50 på varje test du gör, så kommer du troligen inte klara trafikverkets kunskapsprov. Om du aldrig har klarat ett test, så beror det ju antagligen på att du inte har tillräckliga kunskaper. Hur ska du då klara ett prov där du dessutom antagligen kommer vara mer nervös än du är vid ett test? Om du mot förmodan skulle klara provet så är det i så fall ren tur och då skulle jag inte vilja stöta på dig i trafiken. Om jag var du skulle jag avboka provet och plugga vidare tills du verkligen kan teorin. Du läser ju teorin för att du behöver de kunskaperna för att kunna hantera trafiken på ett säkert sätt.

Om du verkligen kan teorin så är trafikverkets prov inte alls så svårt som alla säger. Jag pluggade med målet att verkligen förstå reglerna och orsaken till att de fanns istället för att bara försöka memorera dem för provet. Jag gjorde tester tills jag hade full poäng. När jag skrev det riktiga provet så hade jag bara ett fel på en fråga gällande barnsäkerhet (skyddsutrustning så som barnstolar) och kände när jag gick därifrån att jag nog kunde den egentligen men att jag bara hade saboterat för mig själv. Och om inte annat så kan jag den nu, eftersom jag lärt mig av det misstaget. Så där har du det enda tipset jag kan ge dig. Sätt upp som mål att inte bara memorera, utan förstå teorin och vad gäller provresultatet så är 65 poäng av 65 ett bättre mål än 52 av 65 (bara precis på gränsen godkänd är sällan ett bra mål).

Lycka till med pluggandet.
Gäst 2012-02-29 14:39 ! Citera #
Asså snälla du kommer inte klara det ok, om du får 50 på varje test o tror att du har en chans e du fan efterbliven. gå o plugga mer. jävla idioter som tror att de kommer ske nåt mirakel som får de att klara provet. seriöst gå o plugga!!! :x
Dercie 2012-02-29 18:21 ! Citera #
Om du har det nu på måndag så måste du nog ligga i lite. Träna här på Körkortonline, i boken, i alla papper du har fått från trafikskolan, sök runt på saker du funderar över på nätet, ta hjälp av dina föräldrar. Det är aldrig försent!
Josefine 2012-02-29 18:34 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet igår och fick bara 47 poäng..5 ifrån godkänt. Men jag känner mig nöjd, jag har BARA pluggat här på körkortonline, hade knappt öppnat boken (såklart jag hade öppnat den, men inget jag har använt när jag pluggat).

Jag kan tipsa om att du lär dig alla trafikregler ORDENTLIGT, resterande frågor är bonusfrågor, men det är ju flest om själva reglerna. Högerregeln, omkörning, stopplikt, väjningsplikt osv..Trafiksäkerhet är också viktigt att nöta in lite extra.

Men jag är beredd att hålla med föregående om att man hellre bör lära sig detta ordentligt, annars är man en fara i trafiken. Så hur ledsen jag än är att jag inte klarade provet igår så måste jag ju acceptera det och plugga på bättre till nästa gång!

Har uppkörning imorrn, vi får se hur det går. Kuggar jag får jag börja om från början, annars får jag gå före i kön för teoriprovet! :) Wish me luck!
Oliviaq 2012-03-05 17:57 ! Citera #
Själv klarade man teorin idag :) 59 rätt. Det var inte jättesvårt faktiskt :D
Klarade du den?
Gäst 2012-03-06 13:33 ! Citera #
Jag tror att också att det beror på att du inte förstår principen bakom reglen och varför den finns. Jag kan tycka att vissa regler man ska lära sig är väldigt onödiga men i efterhand beror det på att jag inte riktigt har förstått varför den finns och varför den är viktig. Som i de flesta fall så finns ju reglerna till för att de just är viktiga och har en betydelse, börja alltså med att förstå istället för att nöta in dem. Du kommer märka att du inte behöver plugga in dem när du börjar förstå vad de betyder. Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
8
I dag 11:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov