Start > Körkortsforum > Teorikurs nödvändigt?

Teorikurs nödvändigt?

Däcket 2012-02-24 10:13 ! Citera #
Hej!

Jag undrar om ni har gått teorikurs inför ert körkort? Är detta nödvändigt eller räcker det med att läsa på egen hand?
Gäst 2012-02-24 10:53 ! Citera #
Allt beror på hur enkelt du tar till dig text och teori på egen hand. Har du någon form av studievana så ska det inte vara några problem.
Gäst 2012-02-24 11:44 ! Citera #
Jag gick en teorikurs innan jag ens hade öppnat teoriboken på egen hand (detta för att trafikskolan rekommenderade det). För mig funkade det inte alls. Det blev att kasta sig in i allt som var nytt. Jag förstod ingenting av vad läraren försökte lära ut och därmed lärde jag mig absolut inget. Om något blev jag väl snarare bara nervös över hur svårt allt verkade. Så om jag kunde göra om det hela, så skulle jag läsa på egen hand först och sen kanske gå en kurs - eller strunta i kursen om den känns överflödig. Men det är ju jag. Alla lär sig på olika sätt.
Gäst 2012-02-24 21:46 ! Citera #
Jag tror inte att en teorikurs är jätteviktig, var på två såna när jag skulle ta moppekort och de var tyvärr ganska tråkiga och inte så intressanta. Men det kan ju berott på skolan också.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor