Start > Körkortsforum > Billig förstabil.

Billig förstabil.

Jesper 2012-02-22 19:47 ! Citera #
Vet ni om någon speciell bilmodell som brukar vara billiga (runt 15 000 kr) och ha låga försäkrings och skattekostnader?
vano 2012-02-23 17:32 ! Citera #
Börja med att köpa en bil med liten motor, så den drar lite mindre, ju mer du kör, desto bättre blir du! Exempel är t.ex en Mitsubishi som är halvkombi, eller en gammal VW Polo :)
Dercie 2012-02-29 18:23 ! Citera #
Saab-bilar från 90-talet är det många som väljer att övningsköra med. De är nog extra billiga nu också. :)
Gäst 2012-02-29 23:13 ! Citera #
Hej!

Jag har det bästa biltipset: En liten japanare/asiat, besiktigad, på Blocket för ca 5000-10000 kr. Hårdbevaka ett par veckor och häng på låset, för dom är populära! Inget vrålåk, men lättkörd och framförallt Sveriges billigast bil!
Gäst 2012-03-01 21:14 ! Citera #
Min första bil ska vara en liten fiat, den är inte så dyr. Jag tycker om de klassiska bilmodellerna :D
Gäst 2012-03-15 22:04 ! Citera #
Skall man vara lite elak kan man säga att du kan ju kolla vad pizzerierna kör för bilar, dels kör de mycket och så brukar inte de ha så stora marginaler så de brukar ha billiga bilar. Med billiga ingår alltså både bensin, inköp, delar, skatt och försäkring.
Populära bilar härikring är Skoda Felicia, Ford Fiesta, Alla små asiatiska bilar typ. Det är mitt tips iaf.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor