Jag har tagit 35 lektioner med körskolan (har ingen och köra med privat) och de säger att jag kör bra, men när det väl gäller så går det ju fan inte!
Första gången fick jag en as skön snubbe! Vi körde lite landsväg, lite motorväg och lite stadstrafik och sen tillbaka. Ingen parkering men dock fick jag backa runt ett hörn och hade värsta diket bredvid mig (detta var då på en enskild korsning). Det gick någorlunda, men det gick. Och han till och med hjälpte mig lite! Han var jätte trevlig att köra med, Han var pratglad och jag var inte det minsta nervös!
Sen när vi kom tillbaka till vv sa han att jag körde bra men att jag hade dålig uppsikt bakåt vid ex filbyten o landsväg. Jag höll med honom, eftersom han faktiskt hade rätt. Jag erkänner att jag var lite dålig på att titta i speglarna.
Men nu efter att jag har försökt att fixat till mina fel bokade jag ännu en gång (i hopp om att få en lika skön snubbe) MEN andra uppkörningen som jag hade igår gick helt åt skogen!
Först och främst visst jag att jag inte skulle få mitt kort då heller när jag träffade inspektörskan, en mycket otrevlig ung kvinna. Hela färden i helhet var mycket obekväm och hon gjorde mig så freaking nervös!
Denna gången kuggade jag på: för hög hastighet, då den pendlade från 45-55 vid en 50-väg -.-
Och att jag stod för länge då jag väntade in två bilar i en t-korsning, hon ville visst att jag skulle köra innan dem. Defensiv-körning my ass!
Hon klagade även då jag skulle backa runt ett hör i en korsning. När jag höll på att backa runt kom det en bil vid sidan om, jag stannade till och väntade på att han skulle köra om och sedan fortsatte att backa runt. Hon pekade då på att jag INTE stannade utan fortsatte backa runt utan bry mig om bilen som körde om! Nej jag stannade visst! Orättvist!
Är så sur!
Men aja, efter att ha svalt det sura äpplet har jag nu igen bokat ännu en körning till nästa vecka, och vi får se hur det går!