Start > Körkortsforum > Kuggning nr.2!

Kuggning nr.2!

Maire 2012-02-22 17:00 ! Citera #
Jag har tagit 35 lektioner med körskolan (har ingen och köra med privat) och de säger att jag kör bra, men när det väl gäller så går det ju fan inte!

Första gången fick jag en as skön snubbe! Vi körde lite landsväg, lite motorväg och lite stadstrafik och sen tillbaka. Ingen parkering men dock fick jag backa runt ett hörn och hade värsta diket bredvid mig (detta var då på en enskild korsning). Det gick någorlunda, men det gick. Och han till och med hjälpte mig lite! Han var jätte trevlig att köra med, Han var pratglad och jag var inte det minsta nervös!
Sen när vi kom tillbaka till vv sa han att jag körde bra men att jag hade dålig uppsikt bakåt vid ex filbyten o landsväg. Jag höll med honom, eftersom han faktiskt hade rätt. Jag erkänner att jag var lite dålig på att titta i speglarna.

Men nu efter att jag har försökt att fixat till mina fel bokade jag ännu en gång (i hopp om att få en lika skön snubbe) MEN andra uppkörningen som jag hade igår gick helt åt skogen!
Först och främst visst jag att jag inte skulle få mitt kort då heller när jag träffade inspektörskan, en mycket otrevlig ung kvinna. Hela färden i helhet var mycket obekväm och hon gjorde mig så freaking nervös!
Denna gången kuggade jag på: för hög hastighet, då den pendlade från 45-55 vid en 50-väg -.-
Och att jag stod för länge då jag väntade in två bilar i en t-korsning, hon ville visst att jag skulle köra innan dem. Defensiv-körning my ass!
Hon klagade även då jag skulle backa runt ett hör i en korsning. När jag höll på att backa runt kom det en bil vid sidan om, jag stannade till och väntade på att han skulle köra om och sedan fortsatte att backa runt. Hon pekade då på att jag INTE stannade utan fortsatte backa runt utan bry mig om bilen som körde om! Nej jag stannade visst! Orättvist!
Är så sur!

Men aja, efter att ha svalt det sura äpplet har jag nu igen bokat ännu en körning till nästa vecka, och vi får se hur det går!
Gäst 2012-02-22 19:29 ! Citera #
Åh jag förstår verkligen din känsla och jag känner med dig! Och att du inte har någon att köra med hemma kan vara en faktor att du inte är jätte van vid trafiken och som körare. MEN jag tror absolut att man kan bli en jätte duktig körare även om man bara kör på körskola och jag hoppas det går bättre nästa gång, för man ska absolut inte ge upp efter ett bakslag. Var bara nogrann med speglarna och hastigheterna så att du inte kör för fort. Sedan så är det bara ta det lugnt och inte stressa upp dig för ju lugnare du är desto med uppmärksam är du och då gör du mindre fel. Sen gör självklart alla fel någon gång i trafiken men man lär sig ju allt mer om situationer i trafiken. Jag tror på dig, lycka till!
Jesper 2012-02-22 20:00 ! Citera #
Detta visar verkligen hur stor roll personen man kör upp med spelar roll. Jag hoppas verkligen att jag får någon trevlig som är lätt att snacka med under tiden nästa vecka när jag kör upp. Om jag inte lätt kan prata med kontrollanten skulle jag nog bli väldigt nervös och göra fel.
Gäst 2012-02-23 08:52 ! Citera #
Det är säkert trist att ha en sur inspektör. Det är alltid svårt att veta vem som har rätt om du säger att du har gjort rätt och någon annan säger att du har gjort fel, särskilt när det gäller sånt som ”jag stannade, men hon klagade” (det kanske inte var tillräckligt länge, eller kanske inte i tillräckligt god tid?) eller att du släppte fram bilar när hon tycker att du borde ha kört (det finns ju en gräns för hur länge man ska vänta, annars blir ju hela trafiken tillslut stillastående för att alla bara väntar på varandra). Hur som helst så har hon nog mer erfarenhet än vad du har, så oddsen att du gör bättre bedömningar än hon är väl inte så goda. Dessutom så är det ju glasklart att du har gjort fel om du har kört i 55 km/h på en 50-väg. Att köra fortare än vad som är lagligt är ju ingen lysande idé på uppkörningen ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo