inspektörn
kuggad! Inspektörerna kollas regelbundet, dels internt men också av Transportstyrelsen som är tillsynsmyndighet för inspektörerna.vad som hände på din uppkörning kan jag inte säga eftersom jag inte var där, men var satt kryssen på protokollet??
Vad har du själv för utbildning i bilkörning? Vad vet du om vilka lagar och paragrafer som inspektörerna måste rätta sig efter? Har du sett kursplanen?
Kort sagt, jag förstår att du är besviken, men det är du som måste rätta dig efter systemet och inte tvärtom!
Inspektörn! Håller med dig nästan helt och hållet. Det är den som kör upp som ska visa att han eller hon är en duglig och säker bilförare. Punkt och slut. Finns inget att diskutera.
Men, kan tycka att inspektörer borde kunna ”utvärdera” aspiranter mer vid kuggning, särskilt om man kuggat för 6:e gången. Kanske ställa följdfrågor och i vissa fall helt enkelt rekommendera dem att inte pröva att tag körkort om man är inne på kanske sin 80:e körlektion och ännu inte behärskar grunden?? Givetvis inte om det visar sig att man kört alldeles för lite och inte tränat på de saker som inspektören påpekat.
Men om man nu har tränat och tränat, kanske det är bra att en kunnig och erfaren inspektör helt enkelt säger att man är en av de som tyvärr troligen aldrig kommer att kunna tag körkort. Hur resonerar ni? Det är ju svårt att bedöma sig själv. Trafikskolor vill ju sällan säga till någon att man aldrig kommer att lyckas, tror jag i alla fall.