Start > Körkortsforum > Kuggning nr 3 :’(

Kuggning nr 3 :’(

Horsedick 2012-06-15 00:33 ! Citera #
Det är så att det finns en statistik som de följer... Är du så naiv och tror att man kan lita till 100% på trafikverket så är det inte bra... Se bara på polisgranskningen, poliserna fuskade när de skulle låta folk blåsa på alkomätaren ibland gjorde de testet på sig sjävla... Man kan inte lita på allt o alla.
lalliiiii 2012-06-15 02:04 ! Citera #
Okej! tack för alla söta kommentarer! JAG FICK KÖRKORTET TILL SLUT hihihihihihihihihi :) muwah den som inte trodde på mig.
inspektörn 2012-06-15 10:00 ! Citera #
Horsedick!
Vill bara påminna om Umeå universitets stora undersökning om hur lika trafikinspektörerna är i sin bedömning av körprov!
I 93,7% av fallen bedömde man lika, ett i det närmaste perfekt resultat!
HammerFall 2012-06-15 11:26 ! Citera #
Inspektörn

Vilken trafikskola jobbar du för, eller jobbar du för denna sida? För du vill inte att folk ska göra ett teoritest om dom inte kan allt till 100% och du klankar ner på folk som kuggar på skitsaker. Men du kan tydligen allt, vet bäst om allt. Jag tror att t.o.m du inte skulle få full pott på ett teoriprov, så anntingen jobbar du eller har jobbat för en trafikskola eller så jobbar du som sagt för denna sida och vill att folk ska köpa era(pisslätta)frågor.. Sen undrar man ju varför du sitter här om du redan har körkort och vet så pass bra om allt, gillar du att klanka ner på folk? Försök att vara lite trevlig istället och hjälp dom, jag har sätt att du kan. Men du kan vara bra jävlig ochså!!
inspektörn 2012-06-15 14:31 ! Citera #
Hammerfall!
Mina privata angelägenheter är just privata! Jag är här i egenskap av privatperson och inget annat!
Mina syften här är att få körkortstagare att förstå vad det innebär att ta körkort. Det finns ohyggligt många skrönor, fördomar och allmänt tyckande om hur en uppkörning går till och det är till 99% bara ren ryktesspridning.
Väldigt många här som misslyckats på en uppkörning skyller ifrån sig på inspektören, bilen, staden mm mm, istället för att inse att problemet ligger i deras egna förmåga att framföra fordonet.
Om man bara håller med blir väldigt snart en missuppfattning upphöjd till sanning och en ny myt bildas. Som exempel har vi den klassiska myten om prövotidens förlängande till 5 år. En myt som har funnits i ca 30 år och som fortfarande lever kvar. Det roliga med den myten är att ingen som tror på den vet vad prövotid innebär*s*
Ungdomarna i dag måste lära sig att ta ansvar för sina egna handlingar och inte skylla på andra. Det curlas alldeles för mycket och för en 18-åring så kan körprovet vara första gången i livet någon ställer krav på honom/henne. Klarar man då inte provet har man väldigt svårt att acceptera sina egna brister.
Livet är hårt, bilkörning är farligt.
HammerFall 2012-06-15 14:49 ! Citera #
Inspektörn

Jag förstår exakt vad du menar, jag har själva gått i samma fotspår som vissa ungdomar gör idag. Det vill säga skylla ifrån mig på det ena och det andra :) Men det finns inga genvägar till att fixa sitt körkort. Allt som gäller är hårt pluggande och MYCKET bilkörande både privat och med trafikskolan. Jag tror att man aldrig blir klar som bilförare bara för att man har fått sitt körkort, vägarna och trafiken ändras hela tiden. Så det gäller att lära sig allt från grunderna och sen lära sig dom nya lagarna och reglerna som kommer lite titt som tätt. Det var inte alls min mening att vara hård mot just dig som privatperson, men efter att ha läst runt lite härinne så fick man en tankeställare om du jobbade via denna sida. Och nu när du har förklarat hur det ligger till så är jag helt med på din linje, dagens ungdomar har svårt att ta kritik på rätt sätt, oavsett om det gäller positiv eller negativ kritik.
inspektörn 2012-06-15 15:02 ! Citera #
Hammerfall!
Du är så klok så!*L*
nezo 2012-06-16 02:11 ! Citera #
Jag fruktar mer för teorin just nu!! Tänk så kuggar jag!!!
klara uppkörningen 3 gången! av ren TUR!! han var en human människa
AddeSwe 2012-06-19 18:45 ! Citera #
Förstår inte hur folk kan klanka ner på våra inspektörer! De finns för en anledning, och det är för att avgöra ifall DU är redo att få körkort. Deras uppgift är svår och ytterst viktigt för att vi ska kunna vistas så säkert som möjligt i trafiken. För det så ska de har en stor eloge!

Jag har nu haft körkort i snart 3 veckor. Tog teorin och uppkörningen på första försöket, även om jag helt ärligt inte kände mig redo för att ta uppkörningen. Fick motorstopp en gång, lade i fel växel, fibblade med körvisaren (hur det är möjligt vet jag inte :)). När vi var klara så förberedde jag mig för det värsta. Vet inte om jag måste ha haft jävligt tur, men inspektören sade ”grattis, du ska snart få ditt körkort.”, Fast han poängterade att jag inte skulle vara rädd för att gasa på lite när jag kör in på en väg.

Alltså, även fast jag var bergsäker på att jag skulle kugga så gjorde jag inte det. Inspektören gjorde en helhetsbedömning och ansåg att jag var redo för att få mitt körkort, och det är jag tacksam för. Jag hade inte blivit sur ifall jag inte hade fått körkortet och skyllt på inspektören och alla andra! Utan jag hade övat mer och gjort ett nytt försök.

I Sverige har vi en vision - Nollvisionen. För att vi ska kunna uppnå målet med inga död eller svårt skadade i trafiken så måste vi har någon som bygger säkrare vägar, och någon som ska reglera vilka som ska få vistas på vägarna. Anser inspektören att du inte är redo för att få vistas själv i trafiken, så är du inte redo. Nog fan har de utbildningen och erfarenheten till att kunna avgör en sådan grej. Många tror säkert att inspektörerna firar med champagne och tårta efter varje gång de har nekat någon körkortet.

Tänker er själva, hur tror du en inspektör känner sig ifall en individ som denne inspektör gav körkort till kör ihjäl sig kort tid efter att ha fått körkortet? Inte så bra gissar jag...
viclin 2012-06-25 19:58 ! Citera #
Känner med dig! Kuggade femte gången idag, men kom igen, nu fixar vi det! Alldeles snart... Kom igen :-)

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
2
I dag 13:33
3
I dag 12:06
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest