Linky
Vilken jäkla tur du har! Fick 58/65 på teorin igår och
Kuggade på uppkörningen idag. Jag körde i princip felfritt.. fick aldrig motorstopp, la aldrig i fel växel, tänkte på miljön, kollade alla speglar nästan hela tiden, körde inte fel, hittade plats att vända på på en gång då jag blev tillbedes att vända, järnvägskorsningen gick hur bra som helst att passera, höll koll på döda vinkeln och cyckelbanor samt tillämpade högerregeln och blockeringsregeln!
Den gamla rödhåriga kvinnliga inspektören i Farsta blev inte nöjd med min backning runt hörn, då hon tyckte jag kom för nära kanten (försökte dock komma rätt så intill kanten då jag alltid hört av min trafiklärare att jag varit för långt ifrån, på körlektionerna).
Hon tyckte också att jag inte höll tillräckligt avstånd till parkerade bilar, vilket jag tyckte jag gjorde och var medveten om! Jag körde till vänster på min körbana och jag vill ju inte precis köra i mötandes bana! Jag körde dessutom i ca 25 km/h förbi då det var 50 väg.. det dög inte.
Sista anmärkningen var att jag inte anpassade hastigheten på motorvägen.. Jag tyckte jag gjorde det.. bilar körde om, men so what? vänstra körbanan är ju till för snabbare trafik. Jag tyckte jag anpassade mig dugligt iaf, och när en bil lade sig framför mig på motorvägen ville jag öka avståndet (som min lärare tidigare sagt att jag ska göra, i liknade situation) men då tyckte hon att jag inte anpassade mig tillräckligt till trafiken (dock var det bara 70-90 väg så inte så svårt att hålla tempot).
Bör påpeka att jag var rätt lugn vid uppkörningstillfället!
Har övningkört i ett år och blivit godkänd på alla moment på trafikskola så uppkörningen borde jag har klarat
Inspektörn
Det verkar verkligen som att du försöker stå på de övriga inspektörernas sida. Men det finns väl de som kuggar fast det igentligen inte finns skäl till det? !