Kuggning nr 3 :’(
Jag börjar bli enormt depppppiig nu! första teorin och uppkörningen gick åt helvete. nästa försöket klarade man teorin med 53 påäng och 3 kuggade uppkörningar. detta känns sjukt omöjliiiiigt! eller har jag en förbannelse över mig. ALLA korkade människor klarar körkortet och kör som idioter där ute. varför ska en sån som mig som kommer att visa respekt ute på körbanorna, varför kan körkortfanskapet inte hamna i mina händer. Jävla äckel gubbar som ska vara så extremt gnälliga och otrevliga!!!!!!
Mina fel är för låg hastighet, placering... ”samspel” sen i blicken blablabablala. men alllt annat är perfekt. varför kan man inte bara säga ”tänk på hastigheten, där ska du gasa på lite till” HUR svårt är det att gasa på? det är det enklaste en bilist kan göra. däremot svårare för å hålla maximal hastighet! varför kan dom inte se det positiva
och sen att man inte är någon jävla GPS o kan alla jävla gator/motorvägar utantill kan man ju fan inte göra något åt. vet du den vägen du ska till så klart är du mer än förberedd men när man väl sitter inne i en bil, stressad till 100% och har en idiot som sitter bredvid och säger upp namnet på vägen man ska svänga in på 3 min innan så fan in i helvete att man kan bli nervös och det kan bli fel!!!!!!!!!!
AHHHHHHHH JA E SÅ ARG. ”du klarar du nästa gång” du menar 4 gången eller vafan!!!!!!!
det är alltid något som helt plötsligt trillar ner från himlen o hamnar inne i inspektörens äckel hjärna för å kuggas! den ena uppkörningen är inte den andra liiiik fastän man gör precis samma sak, i den ena ispektörens ögon är det okej men i nästas är det fel .asså döööööö eller nått.
Istället för att projicera dina tillkortakommanden på andra, så föreslår jag att du tar till dig av de missar du gjorde, tränar på dem, och kommer väl förberedd till nästa körprov. Det är inte trafikinspektörens fel att du inte uppfyllde kraven, utan det är helt på ditt ansvar.
I och med att du endast klarade 53 poäng på kunskapsprovet så finns det uppenbara luckor att fylla innan du är redo att framföra ett fordon på egen hand i trafiken.
Istället för att jaga upp sig över ett faktum, att du missade tredje körprovet, så träna mer istället. Nöt in alla moment så de sitter i ryggmärgen. Då klarar du även de situationer som inte nämns i någon teoribok. Är du trygg i din körning så är det heller inga problem att ha en ”idiot” i sätet bredvid som enbart berättar vart du ska köra.
Trist, men det enda som du kan göra är ju att ”bryta ihop och komma igen”. Träna lite till så går det säkert nästa gång!
Laliiii, det är uppenbart att du inte har den rutin och säkerhet som krävs för att få körkort. Enda anledningen till att du inte får körkort är att du inte når upp till kraven, inget annat!
Din kommentar ”Mina fel är för låg hastighet, placering... ”samspel” sen i blicken blablabablala. men alllt annat är perfekt.” talar för sig själv!
Allt annat perfekt?? det är möjligtvis så att manövreringen har funkat, allt annat är ju åt helevete!!!
Gå till en trafikskola och kör inte upp förrän dom säger att du skall köra upp i deras bil och plugga teori!!!!!!!!
53 poäng är ju bara strax över 80% rätt. Det är alltså nära 1 av 5 frågor som du har svarat fel på den gången du klarade provet. Så det finns en del kvar att lära sig.
”varför kan man inte bara säga ”tänk på hastigheten, där ska du gasa på lite till” HUR svårt är det att gasa på?”
Om det nu är så enkelt att gasa på och du kör så bra som du verkar tro, så hade du redan haft körkort. Acceptera att du inte kan tillräckligt, öva mer och var glad att inspektörerna inte skickar hem dig med ett körkort när du inte är redo för det. Bilar är inga leksaker - om du inte kan hantera dem så blir du en fara för dig själv och alla andra i trafiken när du är ute och kör. Så om du inte klarar att hantera fordonet på ett säkert sätt, så ska du inte ha körkort än.
Det är klart som fan att man kan ganska mycket när man är över ”gränsen” gränsen är ju 52!!!!!!! då ska man fan kunna ha 52 det har ingenting med att uppkörningen failar. hur tänker ni människor???? är det en gräns på 52 så är det okej att ha 52,53,54 och uppåt annars borde dom då ha endast (65) ska vara rätt. hur fan tänker ni. ni tänker inte på att inspektören är ett as. ni tänker inte på all stress man är under den svarta färden. ni tänker inte på att man inte känner till staden man kör upp i och ni tänker inte heller på alla idioter som klarar körkortet och kör sämre än MIG! så snälla. negativa människor. jag kan köra bra men att jag ska bara gasa på lite mer inneebär inte att det är mig det är fel på :s hejdå
Det är klart som fan att man kan ganska mycket när man är över ”gränsen” gränsen är ju 52!!!!!!! då ska man fan kunna ha 52 det har ingenting med att uppkörningen failar. hur tänker ni människor???? är det en gräns på 52 så är det okej att ha 52,53,54 och uppåt annars borde dom då ha endast (65) ska vara rätt. hur fan tänker ni. ni tänker inte på att inspektören är ett as. ni tänker inte på all stress man är under den svarta färden. ni tänker inte på att man inte känner till staden man kör upp i och ni tänker inte heller på alla idioter som klarar körkortet och kör sämre än MIG! så snälla. negativa människor. jag kan köra bra men att jag ska bara gasa på lite mer inneebär inte att det är mig det är fel på :s hejdå
Att man är godkänd teoretiskt vid 52 poäng betyder inte att man är redo. Om man saknar teoretisk kunskap kring 20 procent så är det ett faktum att det finns luckor. Personligen ser jag gärna att gränsen sätts vid 60-62 poäng, för så särskilt svårt är det egentligen inte.
Att du fortsätter projicera dina brister (som trots allt gjort att du missat tre körprov och ett kunskapsprov) utåt, när det från flera parter påpekas att du saknar delar innan du är redo för körkort understryker bara det faktum att du har en bit kvar till den mognad som krävs.
Fortsätt öva på teorin, nöt in moment bakom ratten (kanske med en trafikskola) och ta nya tag. Om du angriper detta lugnt och behärskat ska du nog kunna fixa kortet snabbare än kvickt.
Gah, hur många rätt man får på teoriprovet har ingenting med att göra hur det kommer gå på uppkörningen, själv fick jag 56, vilket inte är såå bra, o klarade uppkörningen på första :P
men vilken otur att kugga 3 ggr :/
jag trodde jag skulle bli kuggad när vi kom tillbaks till trafikverket och han berättade alla fel jag gjorde:
Jag hade dålig planering, missade skyltar, ”glömde” svänga flera ggr. men rätt vareva så sträckte han fram handen och fy vilken lycka. jag hade nog väldigt tur att jag fick köra med den gubben just den dagen. ge inte upp!
Linkyy, det finns en statistiskt bevisad gräns att de som har 57 rätt eller mer på teoriprovet, klarar uppkörningen oftare på första försöket, än de som har 52-56!
Lalliii, du säger att du kan alla moment och vet hur du skall göra, ändå klarar du inte det! Tänk lite!
Lycka till!
Senaste foruminläggen
Rubrik