Start > Körkortsforum > Bilens lysen

Bilens lysen

jenniea 2012-02-21 13:43 ! Citera #
Hej! Jag blir förvirrad när jag läser om vilka lysen man får och inte får ha på samtidigt.
Kan någon hjälpa mig?

Jag undrar vad varselljus är. Är det samma som halvljus? Positionsljus och parkeringsljus, vilka är det?
Gäst 2012-04-07 08:58 ! Citera #
Halvljus får du kombinera med parkeringsljus (vanligt) men du får däremot inte kombinera det med dimljus, varselljus eller extraljus. Du får inte heller kombinera dimljus och varselljus.
Du kan läsa mer här om de olika ljusen och när du ska blända av helljuset mm
https://korkortonline.se/teori/lysen/
Gäst 2013-11-02 11:24 ! Citera #
Smart synpunkt där! Jag har faktiskt inte tänkt någonting alls på att använda olika bilar under uppkörningen för att få känna på olika typer av bilar.. Men antar att det ligger något i det som ’’Snelex’’ säger, att det är bättre att börja med en liten bil för att lära sig hur en bil fungerar först och främst. Så att man känner att man verkligen ’’har kontroll’’ över bilen innan man försöker sig på någon större. Jag kör nu med mammas lilla ford (ingen aning vad det är för modell) och det går hur fint som helst. Så kommer fortsätta köra med den ett tag till och sen gå över och prova pappas volvo cross country!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo