Start > Körkortsforum > övningsköra

övningsköra

uul 2012-02-20 19:51 ! Citera #
Får man ha passagerare i bilen när man övningskör
Tonja 2012-02-20 20:00 ! Citera #
Ja det får man! Tänk dock på att det är bättre att övningsköra för att öva på olika saker och inte bara transportera sig själv och några till från punkt A till punkt B. Man lär sig oftast inget nytt då... Tycker jag! Lycka till med körningen! :)
Gäst 2012-02-21 09:20 ! Citera #
Tonja
Ja det får man! Tänk dock på att det är bättre att övningsköra för att öva på olika saker och inte bara transportera sig själv och några till från punkt A till punkt B. Man lär sig oftast inget nytt då... Tycker jag! Lycka till med körningen! :)

Men attt ”transportera sig skjälv från A till B” är ju himla nyttigt det också. Man får in rutin och tajming för tex växling osv
Gäst 2012-03-13 15:22 ! Citera #
Jag har länge fått höra att man inte får ha passagerare med i bilen annat än den man övningskör med, men nu har jag fått veta att man får det. Så igår körde jag hem två kompisar och det var väldigt lärorikt. För dom pratade på väldigt mycket och det är så jag kan tänka mig att det kommer bli när man tagit körkortet. Så jag fick träna på att koppla bort deras prat och fokusera på körningen istället. Kan rekommendera!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 22:34
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo