Start > Körkortsforum > 3 dagar kvar

3 dagar kvar

Gäst 2012-02-19 20:53 ! Citera #
Ja nu är det bara 3 dagar kvar inför teoriprovet. Hört många olika svar om teoriprovet, vissa säger att teoriprovet är lika som faserna som man gör på körskolan, stämmer det? Något tips så man inte är så nervös på onsdag inför provet ? Även nå tips inför uppkörning, vad man ska tänka på? :D
Vet nån om man kan bli underkänd om man missar något att göra på säkerhetskontrollen ? Hört utav min kompis som tog körkortet för nån dag sen att hon behövde inte göra någon säkerhetskontroll alls, hoppas man har den turen ;)
Gäst 2012-02-20 11:17 ! Citera #
Jag gjorde testerna här och jag tyckte att det var väldigt likt det riktiga provet, med den enda skillnaden att jag nog hade fler fel här än på det riktiga provet. Så det var nog lite lättare - men jag kanske bara hade tur med vilka frågor jag fick.

Att tänka på för att bli mindre nervös... Det är en svår fråga. Sånt är väldigt individuellt. Men några tips kan väl vara:
Teori och uppkörning:
* Plugga ordentligt.
* Se till att försöka sova ordentligt kvällen innan.
* Ät ordentlig frukost (och fler mål mat om provet är senare på dagen).
* Kom i god tid (så du slipper stressa om bussen skulle vara sen eller något annat oväntat händer på vägen)
* Tag med en chokladbit eller en frukt som kan pigga upp (vet inte om man får äta sånt i provsalen, men annars kan man äta det precis innan man går in).
* Kom ihåg att det inte är hela världen om det inte går. Det är bara att försöka igen.
Teoriprovet:
* Läs frågorna och svars alternativen noga. Det vore ju tråkigt att kugga för att man läste fel.
Uppkörningen:
* Försök komma ihåg att inspektören är en helt vanlig människa. Det kan hjälpa att tänka att det bara är en vikarie för din vanliga körskolelärare.
* Fokusera på körningen medan du kör och resultatet när du är klar. Låt dig inte distraheras av det faktum att det är ett prov.

Jag vet inte om det kanske finns något som du kan kugga på med säkerhetskontrollen. Det ska väl vara trafikfarligt på ett eller annat sätt för att man ska kugga.
Jag skulle testa bromsarna på min uppkörning och kollade fotbromsen, men glömde handbromsen, så inspektören fick påminna om det. Det gav ingen anmärkning.
Gäst 2012-02-20 11:32 ! Citera #
Hejsan

Tack för dina underbara råd jag ska tänka på dom. Jag har teoriprovet på onsdag kl 10:30 ska väl kanske köpa med nån frukt som jag kan äta på bussen eller innan jag ska göra provet.
Det är nog bra det du skrev angående sömnen den är ju viktigaste, vad var det du fick för frågor på provet?
Man kan ju gå in på korkortsportalen.se för att göra så som ett prov ser ut men tydligen så funkar inte det nu och jag hoppas dom får till det innan onsdag så man kan få testa det, det skulle ju kännas bra.
Men jag har ju hört av många att teoriprovet är ju typ som faserna man gör på trafikskolan, är väl bara det att dom kan vara lite omformulerade.
Gäst 2012-02-21 09:34 ! Citera #
Gäst
Hejsan

Tack för dina underbara råd jag ska tänka på dom. Jag har teoriprovet på onsdag kl 10:30 ska väl kanske köpa med nån frukt som jag kan äta på bussen eller innan jag ska göra provet.
Det är nog bra det du skrev angående sömnen den är ju viktigaste, vad var det du fick för frågor på provet?
Man kan ju gå in på korkortsportalen.se för att göra så som ett prov ser ut men tydligen så funkar inte det nu och jag hoppas dom får till det innan onsdag så man kan få testa det, det skulle ju kännas bra.
Men jag har ju hört av många att teoriprovet är ju typ som faserna man gör på trafikskolan, är väl bara det att dom kan vara lite omformulerade.

Lycka till båda två! :D

Jag har också försökt kolla på körkortsportalen, men det vill som sagt inte funka. Synd... Men fråga på skolan, de borde ju ha koll.
Gäst 2012-02-21 21:00 ! Citera #
Tack. Har du gjort provet? I morgon 10.30 gäller det för mig

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo