Start > Körkortsforum > 70 frågor? 65 frågor?

70 frågor? 65 frågor?

Gäst 2012-02-19 16:52 ! Citera #
På teoriprovet... besvarar man på 70 frågor eller 65 frågor, och är gränsen fortfarande 52 rätt?
Gäst 2012-02-20 10:51 ! Citera #
Du besvarar totalt 70 frågor. Av de 70 frågorna så är 5 st testfrågor. De räknas inte in i resultatet, så det spelar ingen roll om du svarar rätt eller fel på dem. Utöver de 5 testfrågorna så får du även 65 poänggivande frågor. Så du besvarar 70 frågor, maxpoängen på provet är 65 och minst antal rätt för att få godkänt är 52. Du vet dock inte under provet vilka frågor som är poänggivande och vilka som inte är det.
Gäst 2012-03-01 18:27 ! Citera #
Jag har en fråga, mest riktat till de som gjort sitt teoritest. Som jag har förstått det gör man testet på en dator. När man har svrat på alla frågor och känner sig klar, hur får man veta sitt resultat? Finns det en knapp på datorn som heter ”Visa resultat” eller går man frm till någon ansvarig som ger en ens resultat? Om det är som med knappen, gud vad läskigt! Jag kommer sitta och stirra på den där knappen jättelänge innan jag vågar trycka. Gjorde inte ni det? :P
Gäst 2012-03-01 20:00 ! Citera #
carro.fotboll
Jag har en fråga, mest riktat till de som gjort sitt teoritest. Som jag har förstått det gör man testet på en dator. När man har svrat på alla frågor och känner sig klar, hur får man veta sitt resultat? Finns det en knapp på datorn som heter ”Visa resultat” eller går man frm till någon ansvarig som ger en ens resultat? Om det är som med knappen, gud vad läskigt! Jag kommer sitta och stirra på den där knappen jättelänge innan jag vågar trycka. Gjorde inte ni det? :P


Det är 70 frågor, varav 5 test frågor ( som du inte vet vilka det är ). Så man räknar endast 65 frågor som du måste minst 52 rätt på. Så bäst är att svara rätt på alla ;)
Gäst 2012-03-01 20:57 ! Citera #
Av vad jag har hört får man reda på sitt resultat direkt efter man gjort klart provet. Det är ett bra system tycker jag.
Gäst 2012-03-01 22:26 ! Citera #
Juve_
Av vad jag har hört får man reda på sitt resultat direkt efter man gjort klart provet. Det är ett bra system tycker jag.


Det har man fått de senaste tjugo åren, minst...
Gäst 2012-03-02 10:31 ! Citera #
carro.fotboll
Jag har en fråga, mest riktat till de som gjort sitt teoritest. Som jag har förstått det gör man testet på en dator. När man har svrat på alla frågor och känner sig klar, hur får man veta sitt resultat? Finns det en knapp på datorn som heter ”Visa resultat” eller går man frm till någon ansvarig som ger en ens resultat? Om det är som med knappen, gud vad läskigt! Jag kommer sitta och stirra på den där knappen jättelänge innan jag vågar trycka. Gjorde inte ni det? :P


Jag gjorde mitt teoriprov i september 2011. Det går till precis som här på körkortonline: Du besvarar frågorna, när du är klar kan du få en översikt och gå tillbaka till frågor du vill läsa en gång till eller ändra svaret på och efter det klickar du på en knapp som heter något i stil med ”avsluta provet”. När du trycker på den så kommer du få se ditt resultat på skärmen direkt. Sen går du till provledaren (eller vad de nu kallas) och får ditt resultat på papper, så du kan ta med det hem. Där står ditt totala resultat och ditt resultat i varje kategori (de ställer 7 frågor på fordonskännedom, manövrering, 5 på miljö, 16 på trafiksäkerhet, 32 på trafikregler och 5 på personliga förutsättningar). Så du måste gå fram till provledaren när du är klar, men då vet du redan om du har klarat det eller inte.

Och ja, det är nervöst att trycka på knappen för att avsluta provet. Jag satt och stirrade på den en liten stund. Men sen bestämde jag mig för att jag måste trycka på den förr eller senare och jag hade gjort så gott jag kunde. Det var bara att hoppas att det var tillräckligt (vilket det var - 64 poäng av 65). Har du tid över så är det ju okej att vänta lite innan man trycker på knappen, men försök ta ett djupt andetag och tänka på att om du har gjort ditt bästa så kan du inte göra mer. Då får det bära eller brista. Skulle det vara så att provet inte blir godkänt så är det bara att försöka igen ;)
Gäst 2012-03-07 21:22 ! Citera #
prs


Det har man fått de senaste tjugo åren, minst...


Stämmer riktigt, fast innan man gjorde provet på dator skrev man de för hand, men har för mig att det var A,B,C,D frågor som man ringade in. Så på så sätt fick man reda på resultatet på engång där med.
arg 2013-01-23 20:07 ! Citera #
Jag tycker att det är förjävligt att dom ska ha 5 ”test” frågor som inte räknas in!
inspektörn 2013-01-23 21:15 ! Citera #
Arg!

Varför??

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest