Förlängning utav prövotiden?
Mycket snack har gått angående en förlängning utav prövotiden. många ser det som en bra ide, andra som en dålig.
personer som inte har tagit era körkort än, vad tycker ni om detta?
Det snacket har hängt med genom alla tider. Det är en vandringssägen helt enkelt!
De som är oroliga för en ev. förlängning är de som inte vet vad prövotid innebär!
Efter att ha läst dina inlägg här idag kan jag bara hoppas att du inte skall köra upp snart, för du kommer bli grymt besviken!
Du har en hel del att tänka på när det gäller bilkörning, så skynda långsamt!
Jag tänker som så att prövotidens längd inte spelar någon stor roll, man ska ju sköta sig och göra sitt bästa i trafiken i vilket fall. Tror inte de som har tagit körkort tänker så mycket på det heller
Lycka till!
Jag tycker inte att den borde förlängas. Visst man ska ju sköta sig. Men att riskera att förlora körkortet för säg, en fortkörning. Det är väldigt ledsamt.
Chrisboy, vet du verkligen vad prövotiden innebär??
Har den inte blivit förlängd en gång under de senaste åren bara?
jag tycker ändå att en prövotid är bra, då ser man till att sköta sig ordentligt i början, och för varje år man kört blir man ju vanare och vanare och förhoppningsvis bättre på att köra
Jj19, prövotiden är den samma som när den infördes!
Allt annat är spekulationer från folk som inte vet vad prövotiden innebär!
Har du lust att förklara då vad prövotiden innebär, då det verkar som att du har stenhård koll?
Finns säkert att läsa om det i någon paragraf, dock inget för mig för ögonen låser sig bara.
Har du lust att förklara på ett pedagogiskt sätt, hade varit väldigt tacksam!
Prövotiden innebär egentligen ingenting annat än om du blir av med körkortet så får du börja om från noll igen. Vilket du inte behöver om prövotiden har gått ut.
Dock även om prövotiden har gått ut och du förlorar ditt körkort 1 år alltså 12 månader + en dag så får du göra om allt. Förlorar du det dock bara 12 månader så behöver du inte ta om allt.
Med allt menar jag risk ettan, halkkörning, teori och uppkörning.
Plankt0n!
Om du har prövotid måste du begå ett sådant allvarligt brott att körkortet återkallas oavsett om du har prövotid eller inte!
brottet måste alltså vara av samma art som när en som inte har prövotid blir av med kortet. Skillnaden är att den som inte har prövotid får tillbaka sitt kort efter ett tag, men den som har prövotid måste göra om hela körprovet.
Man blir alltså inte av med kortet under prövotiden för mindre hastighetsöverträdelser typ 10 km/h för fort eller P-böter heller för den delen.
detta är en generell beskrivning!
Senaste foruminläggen
Rubrik