Start > Körkortsforum > Nu är det bara nån dag kvar

Nu är det bara nån dag kvar

lillis09 2012-02-17 19:07 ! Citera #
Hej nu börjar jag bli nervös jag har teoriprov på onsdag på förmiddagen.
I dag har jag suttit på körskolan och gjort faserna i 2 timmar och det gick bra pluggat som en tok på dom nu hela denna vecka och läst ut körkortsboken 4 ggr. Tror jag hållt på att nöta dom där faserna på trafikskolan snart i 2 -3 månader och man känner sig säker nu i alla fall på dom, de flesta i alla fall.
Men jag är så rädd att frågorna på provet ska va helt annorlunda än dom man gör på trafikskolan är det så ?
Om nån läser detta tycker ni att jag pluggat tillräckligt för att kunna klara det ?
(Får gärna komma med nå tips ) :D
Gäst 2012-02-18 13:21 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet i onsdags och jag tyckte det var skit lätt, tro mig frågorna nästan samma bara lite omformulerade. kan säga att när jag satt där o gjorde teoriprovet så tänkte jag, fan vas lätt detta är. jag har läst boken en gång och gjort alla frågor på str. om du får 70 poäng på alla så är du redo. På det riktiga teoriprovet fick jag 60 av 65. gjorde osså uppkörning samma dag o fick godkänt, så nu har jag körkort :D plugga hårt så klarar du det lätt.
Pettteeeeer 2012-02-18 14:09 ! Citera #
Tjena, har läst ut Körkortsboken en gång och nu gjort slutprovet på TEO 2011 och fått full pott varje gång. Är programmet löjligt lätt eller är det jag som är redo?

Kan ni rekommendera andra teoriprogram?
Gäst 2012-02-18 22:48 ! Citera #
Hej å vad kul grattis !!! Ok då ska jag nog inte behöva va orolig inför provet. Vart körde du upp? Sj bir jag i östersund.
Jag har uppkörning på torsdag o jag hoppas verkligen att jag klarar den för vill ha körkortet på torsdag vill verkligen inte vänta längre.
Gäst 2012-02-19 13:36 ! Citera #
Tack :) jag körde upp i helsingborg, fick en riktigt bra o glad inspektör. kör bra och planera tidigt och sakta in ordenligt vid väjningsplikt speciellt om det är skymd sikt. ha tvåans växel o släpp gasen, kolla vänster o höger sen om det är fritt så kör vidare. man behöver inte alltid stanna helt, det är mer miljövänligt att försöka o inte stanna.
Lycka till!! ;)
Gäst 2012-02-19 16:16 ! Citera #
Hej

Aha okej vad kul att du klarade det på en gång. Jag hoppas verkligen jag klarar teoriprovet nu på onsdag. Men ja jag har ju pluggat som sagt so men tok så detta ska väl gå bra.
Vad fick du göra på uppkörningen ? Fick du göra någon säkerhetskontroll? Något tips om vad man ska tänka på ?
Gäst 2012-02-20 11:49 ! Citera #
Jag fick backa in i ruta, köra lite stadstrafik,motorväg,körning mot mål sen tilbaka till trafikverket. Det hela tog ungefär 25 min. På säkerhets kontrollen så fick jag kontrollera styrservon och tutan. man ska bara vrida på ratten när bilen är avstängd och tända den samtidigt. då ska ratten kännas mycket lättare att vrida. och tutan, ja då ska man bara tuta en gång sen klart. Några tips är, va lung o stressa inte, gör du något fel så skit i det o kör vidare, om du hamnar tex i fel körfält kör vidare o hitta nåt lämpligt ställe att vända på. höj blicken, titta långt fram och på tex accelarationsfält där hastighetsbägränsningen är max 70 så hoppa över växel. Kör på trean upp till nästan 70 och sen lägg i femman direkt o håll 70 men kom ihåg att hålla motorn under 3 000 varv/minut.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor