Start > Körkortsforum > Du som ska göra teori prov

Du som ska göra teori prov

Gäst 2012-02-16 11:36 ! Citera #
Jag har gjort teori prov igår o fick 50 väldigt less
1 när du kör bil kommer ESP bilden på bilen skärm vad ska du göra då alttså frågan kom med bil
2 du bogesra din bil vilken skylt ska du inte köra in ( GRÖN ,VIT ORANG SVART SKYLT )
3 DET VAR EN CYKLICTER KOMMER FRÅN HÖGER SIDA DÄR FANNS INGET SKYLT O DET VAR T KORSNIG .VEM HAR VÄNIGSPLIT MOT DEN ANDRA
4NÄR SKA DU LÄMNA FRI VÄG TILL UTRYCKIN FORD ALTTSÅ AMBOLANS
A- NÄR HÖR DU LARM

B - NÄR HÖR DU LARM OCH SER DU BLÅ O RÖTT LAPMAN C- BARA NÄR DU SER LAMPAN
4 NÄR SKA DU KÖRA EN OPPEN SLÄPT INOM TÄTTBYGGOMRÅDE HUR SKA DU GÖRA
HUR FORT SKA EN TUNG LASTBLI KÖRA PÅ EN MOTOTTRAFICKLED KÖRA
Gäst 2012-02-16 11:46 ! Citera #
Det där är så pass grundläggande missar så du behöver definitivt läsa om grunderna i teorin. Jag rekommenderar dig att läsa körkortsboken några gånger så att du får en solid grund att stå på.

Det du verkar missat på är bland annat högerregel, fordons tillåtna hastigheter, bogsering och bilens instrumentpanel/säkerhetsfunktioner.

Du är jättevälkommen att låta dina inlägg genomgå någon form av rättstavning, exempelvis i en ordbehandlare, innan du postar dem här. Det är ibland lite svårt att förstå exakt vad du menar. Vad är exempelvis ”en oppen släpt”?
Omid 2012-02-22 16:06 ! Citera #
Hej!
1.Det är varning för halka tror jag.
2. svaret. Den gröna vägmärket som innebär motorvägen. Där får man inte köra in när bogserar en annan bil.
3. det är högerregel om inte finns trafiksignal eller något vägmärke i korsningen. Du ska lämna företräde åt den.
4.Utryckningsfordon, de brukar köra med BLÅ ljus och eller utan sirener. Inte BLÅ och RÖTT LJUS.
Lasten måste spännas fast oavsett om det är i släp med tak eller inte, även om man kör i en tättbebyggt område.
Max hastigheten för en tung lastbil på motorvägen eller på motortrafikled är 90 km/tim.
Läsa körkortsboken noggrann jag tror den är det bästa + att träna på frågor så att man vet hur skiljer bland olika regler i form av frågor och alternativ.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov