Hallå där. har uppkörning nästa vecka och tänkte fråga er om lite råd och tips för att på bästa sätt lyckas med uppkörningen. hur var din uppkörning och vad fick du göra?
:P
Hejsan jag har uppkörning den 23 feb och är jag skitnervös. Det tipset jag kan ge dig som jag tänker på är att man nog ska vara lugn och inte stressa så tror jag det går bra. Jag har teoriprov den 22 feb och jag har läst körkortsboken 3 ggr nu men ska läsa den 1 gång till pluggar även faserna på körskolan minst 3elelr 4 ggr i veckan och får godkänd varje gång.
Men jag är ändå nervös på hur frågorna ser ut på provet. Har du nå tips?
Mitt tips är att försöka strunta i hur inspektören kommer bedömma din körning och bara fokusera på att ta det lugnt och köra säkert. Som om det vore en vanlig körlektion. Om du är redo för körkort så kommer inspektören se det och då finns det ju inget att vara nervös för. Om du inte är redo så är det väl bättre att bli kuggad, öva på det man inte är tillräckligt bra på och sen försöka igen, istället för att få körkort för tidigt och åka ut i trafiken och riskera din egen och andras säkerhet.
Det är inte hela världen om man inte klarar det på första försöket.
Så det är mitt viktigaste tips: Ta det lugnt och fokusera på körningen under provet, så kan du fokusera på resultatet när uppkörningen är klar.