Hej jag undrar hur ofta man bör köra varje vecka för att hinna ta körkort till sommaren?
Omöjligt att besvara. Allt beror på dina egna förutsättningar: hur mycket du kan, hur lätt du har att lära dig, hur lätt du kan lära dig hantera fordon, trafikregler, trafiksituationer. Låt det ta den tid det tar, så märker du när du är redo.
Kom ihåg att alla är olika och alla lär sig olika snabbt. kan ta mig själv som exempel.
Jag har aldrig i hela mitt liv kört en manuell bil, förns när jag började på körskola i början på december. Jag har lärt mig ”väldigt” snabbt som lärarna säger och dom ser att jag har ”känsla” för att köra bil. mina föräldrar bor längre iväg, så jag övningskör aldrig hemma, har lärt mig allt på skolan.
Jag lärde mig växla, utan att kolla efter andra lektionen och sen flöt det på med alla moment. skrev upp idag och kör upp om en vecka.
så - jag har aldrig kört bil innan, har tagit 17 lektioner på körskola, och har tagit mitt körkort på två månader.
vet kompisar som hållit på sen i höstas och dem är inte klara än, och ändå har dem övningskört hemma sen dem var 16 år :p
så det är väldigt olika, sen beror det mycket på att välja rätt körskola
jag har haft turen att få köra på en alldeles underbar körskola med schyssta och ärliga lärare. vissa vill ju bara tjäna pengar på eleven.