Start > Körkortsforum > Klarade teoriprovet!

Klarade teoriprovet!

snartkorkort 2012-02-06 12:55 ! Citera #
Klarade teoriprovet idag på första försöket, 62p! var sjukt nervös, var absolut inte säker att jag skulle bli godkänd när jag tryckte på avsluta. Dom 3 felen jag hade var alla under kategorin trafikregler. Jag skulle INTE påstå att provet var enkelt, framför allt med tanke på att många av svarsalternativen var rimliga, jag var inte alls säker på alla frågor. När man övar på körkortsfrågor på internet är ofta många svarsalternativ ganska självklara att de inte är rätt. Jag gick efter 20-25 minuter, kollade inte ens igenom alla frågor en extra gång för jag ville hinna med tåget som skulle gå snart haha.

Jag fick inga frågor om uträkningar där man ska räkna ut reaktionssträcka eller tidsvinst etc. och jag tycker inte frågorna var så konstigt formulerade alls, som många säger. Fick bland annat frågor om avstånd till krockkudde (25cm), många frågor med bilder på trafiksituationer, hur lång man minst måste vara för att få sitta på plats med airbag (140cm) vad stoppsträcka är för något, hur komonoxid påverkar osv.

Jag började egentligen plugga i körkortsboken i september redan, innan jag började övningsköra hade jag läst hela boken. Har övat med hjälp av främst TEO trafikskola, det tror jag hjälpte mig en hel del, frågorna var hyffsat lika. Har även gjort en del random tester på andra sidor och de 65 gratisfrågorna här. Läs boken! skitviktigt, har läst den 2-3 gånger och kollat tillbaka på vissa delar jag var osäker på.

Uppkörning imorn då, i Jakobsberg... är skiträdd :(
Gäst 2012-02-06 13:07 ! Citera #
Grattis, hade också uppskrivningen idag och fick godkänt! visst känns det sjuukt skönt att teorin är över nu.
tänk att aldrig mer behöva sitta och plugga och läsa i trafikboken :D
rxr 2012-02-06 18:35 ! Citera #
Grats! Också klar med teorin och har uppkörning imorn. Vi fixar det lätt ;)
snartkorkort 2012-02-06 18:37 ! Citera #
Yes, sjukt skönt att slippa oroa sig över det där längre :D :D

återkommer om hur det går på uppkörningen
Gäst 2012-02-06 21:42 ! Citera #
Gratis kan ni förska kommer ihåga vad somm kam på provet
snartkorkort 2012-02-07 11:41 ! Citera #
JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN! :D

körde som sagt upp i Jakobsberg, fick en jättetrevlig och snäll kille som inspektör, tror han hette Mikael :P han antecknade inte ens någonting på pappret under provet, men tror att han antecknnade på mobilen haha. tog typ 25-30 minuter, körde på motorväg till Kallhäll, backade runt hörn där och sen motorväg tillbaka... lite stadskörning i Jakobsberg sen innan jag skulle tillbaka till vägverket och parkera där. Var nervös innan men blev lugnare när han var så trevlig :D radion var faktiskt på i bakgrunden och han frågade till och med om jag ville att han skulle småprata lite eller inte :P

Han tyckte jag körde bara men ajg gjorde två små fel, på motorvägen var det en traktor som körde i vägrenen, jag tog bara ut till vänster i mitt körfält, jag hade gärna gått ut i vänster körfält istället som han tyckte också, men det var många bilar där så var svårt att hitta en lucka i den filen. så han tyckte jag skulle planerat tidigare och då gå ut i vänster körfält etfersom man såg traktorn långt i förväg.

Sen råkade jag tvärstanna i en uppförsbacke, han trodde det var för att jag såg en tjej som var vid kanten av vägen och kankse skulle gå över vägen, men ajg stannade för att det kom en bil på vägen från vänster, sikten var skymd.

Försökte tänka innan att det var en vanlig övningskörning, försökte inte tänka på körkort alls för då skulle jag bli mer nervös. tänkte ockås extra på att inte glmöma kolla speglar, framför allt döda vinkeln och kolla backspegeln ofta. och motorbromsa och hoppa över växlar.
Gäst 2012-02-07 12:39 ! Citera #
Gratis var någonstans har kör alttså i vilken stad
Gäst 2012-02-07 13:35 ! Citera #
snartkorkort
JAG KLARADE UPPKÖRNINGEN! :D

körde som sagt upp i Jakobsberg, fick en jättetrevlig och snäll kille som inspektör, tror han hette Mikael :P han antecknade inte ens någonting på pappret under provet, men tror att han antecknnade på mobilen haha. tog typ 25-30 minuter, körde på motorväg till Kallhäll, backade runt hörn där och sen motorväg tillbaka... lite stadskörning i Jakobsberg sen innan jag skulle tillbaka till vägverket och parkera där. Var nervös innan men blev lugnare när han var så trevlig :D radion var faktiskt på i bakgrunden och han frågade till och med om jag ville att han skulle småprata lite eller inte :P

Han tyckte jag körde bara men ajg gjorde två små fel, på motorvägen var det en traktor som körde i vägrenen, jag tog bara ut till vänster i mitt körfält, jag hade gärna gått ut i vänster körfält istället som han tyckte också, men det var många bilar där så var svårt att hitta en lucka i den filen. så han tyckte jag skulle planerat tidigare och då gå ut i vänster körfält etfersom man såg traktorn långt i förväg.

Sen råkade jag tvärstanna i en uppförsbacke, han trodde det var för att jag såg en tjej som var vid kanten av vägen och kankse skulle gå över vägen, men ajg stannade för att det kom en bil på vägen från vänster, sikten var skymd.

Försökte tänka innan att det var en vanlig övningskörning, försökte inte tänka på körkort alls för då skulle jag bli mer nervös. tänkte ockås extra på att inte glmöma kolla speglar, framför allt döda vinkeln och kolla backspegeln ofta. och motorbromsa och hoppa över växlar.



Grattis Grattis Grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gäst 2012-02-07 16:51 ! Citera #
Grattis! 62 rätt är riktigt bra

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest