Klarade teoriprovet idag på första försöket, 62p! var sjukt nervös, var absolut inte säker att jag skulle bli godkänd när jag tryckte på avsluta. Dom 3 felen jag hade var alla under kategorin trafikregler. Jag skulle INTE påstå att provet var enkelt, framför allt med tanke på att många av svarsalternativen var rimliga, jag var inte alls säker på alla frågor. När man övar på körkortsfrågor på internet är ofta många svarsalternativ ganska självklara att de inte är rätt. Jag gick efter 20-25 minuter, kollade inte ens igenom alla frågor en extra gång för jag ville hinna med tåget som skulle gå snart haha.
Jag fick inga frågor om uträkningar där man ska räkna ut reaktionssträcka eller tidsvinst etc. och jag tycker inte frågorna var så konstigt formulerade alls, som många säger. Fick bland annat frågor om avstånd till krockkudde (25cm), många frågor med bilder på trafiksituationer, hur lång man minst måste vara för att få sitta på plats med airbag (140cm) vad stoppsträcka är för något, hur komonoxid påverkar osv.
Jag började egentligen plugga i körkortsboken i september redan, innan jag började övningsköra hade jag läst hela boken. Har övat med hjälp av främst TEO trafikskola, det tror jag hjälpte mig en hel del, frågorna var hyffsat lika. Har även gjort en del random tester på andra sidor och de 65 gratisfrågorna här. Läs boken! skitviktigt, har läst den 2-3 gånger och kollat tillbaka på vissa delar jag var osäker på.
Uppkörning imorn då, i Jakobsberg... är skiträdd