Test

Gäst 2012-02-06 12:40 ! Citera #
Hej
jag har börjat läsa teori på kökortonline.se är en bra hemsida som man kan tro på ,en annan fråga jag håller på pluuga sen fara veckan och jag har hunnit läsa mer äm 500 är det bra tycker ni men jag binta har rätt på många frågor eftersom ja har börjat nyligen
snartkorkort 2012-02-06 12:58 ! Citera #
Kanske är bra att använda punkter och liknande när man skriver...

tycker du borde fokusera mycket på körkortsboken, lär dig med boken och inte testfrågorna. testfrågorna kan du använda för att kolla dg själv så att du kan det som står i boken!
Gäst 2012-02-06 13:04 ! Citera #
Jag skrev upp idag för första gången och klarade provet på 56 poäng.
själv läste jag igenom boken en gång och värderade olika saker som viktigt och mindre viktigt.
jag läste på som en galning om däck, reaktionssträckan osv, men det kom inga sådana frågor alls.
teoriprovet är faktiskt inte så svårt som endel säger

gratisteori.se pluggade jag på! ;)
Gäst 2012-02-06 15:05 ! Citera #
linkyy
jag skrev upp idag för första gången och klarade provet på 56 poäng.
själv läste jag igenom boken en gång och värderade olika saker som viktigt och mindre viktigt.
jag läste på som en galning om däck, reaktionssträckan osv, men det kom inga sådana frågor alls.
teoriprovet är faktiskt inte så svårt som endel säger

gratisteori.se pluggade jag på! ;)

Om det inte var så svårt, varför hela 9 poäng fel då? Jag skulle rekommendera att du nöter in även de sista bitarna, så de sitter, lagom till körprovet så att allting sitter i ryggmärgen då du beger dig ut på egen hand i trafiken.
sdgsg 2012-02-06 15:44 ! Citera #
Om det inte var så svårt, varför hela 9 poäng fel då? Jag skulle rekommendera att du nöter in även de sista bitarna, så de sitter, lagom till körprovet så att allting sitter i ryggmärgen då du beger dig ut på egen hand i trafiken
.

Asså PRS de felen han fick på provet kan vara fel som inte är så viktiga när man kör. tex statistik om hur många som dör varje år eller skadas. De påverkar inte en när man beger sig ut o kör eller kanske lite så att man inte kör för fort. Jag tycker att man inte alltid ska följa reglerna 100 procent, vi är människor, man ska också ha ett sunt förnuft och visa hänsyn för andra trafikanter. Följer man reglerna i alla situationer kan det uppstå olyckor.
Gäst 2012-02-06 16:13 ! Citera #
sdgsg
Om det inte var så svårt, varför hela 9 poäng fel då? Jag skulle rekommendera att du nöter in även de sista bitarna, så de sitter, lagom till körprovet så att allting sitter i ryggmärgen då du beger dig ut på egen hand i trafiken
.

Asså PRS de felen han fick på provet kan vara fel som inte är så viktiga när man kör. tex statistik om hur många som dör varje år eller skadas. De påverkar inte en när man beger sig ut o kör eller kanske lite så att man inte kör för fort. Jag tycker att man inte alltid ska följa reglerna 100 procent, vi är människor, man ska också ha ett sunt förnuft och visa hänsyn för andra trafikanter. Följer man reglerna i alla situationer kan det uppstå olyckor.

Jag tror inte jag någonstans nämnde att man ska följa reglerna till hundra procent i alla lägen?

Det är egentligen först när man verkligen förstår en regel som man med sunt förnuft kan göra avsteg från den eller anpassa sig till oförutsedda situationer. Det är just det instinktiva som är så viktigt, man ska inte behöva tänka efter när man ställs inför en situation - det ska ske med ”ryggmärgen”. Just riskbedömning är oerhört viktig när det gäller att anpassa sig efter väder, tid, plats osv. Visst kan det tyckas ”onödigt” att veta när eller var det är vanligast att en viss typ av olycka inträffar, men när man själv ska bege sig ut vid ett visst väglag, en viss tidpunkt på dygnet eller en viss plats så vet man vad man ska höja sin medvetenhet kring.
Gäst 2012-02-06 16:24 ! Citera #
Tack för eran tips du som har gjort pov idag kommer ihåg vad som kom på provet
Gäst 2012-02-06 16:31 ! Citera #
shawnm
tack för eran tips du som har gjort pov idag kommer ihåg vad som kom på provet

Med stor sannolikhet:

Fordonskännedom, manövrering: 7 frågor
Miljö: 5 st
Trafiksäkerhet: 16 st
Trafikregler: 32 st
Personliga förutsättningar: 5 st

;)
Gäst 2012-02-07 10:49 ! Citera #
Tack :lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov