Om det inte var så svårt, varför hela 9 poäng fel då? Jag skulle rekommendera att du nöter in även de sista bitarna, så de sitter, lagom till körprovet så att allting sitter i ryggmärgen då du beger dig ut på egen hand i trafiken
.
Asså PRS de felen han fick på provet kan vara fel som inte är så viktiga när man kör. tex statistik om hur många som dör varje år eller skadas. De påverkar inte en när man beger sig ut o kör eller kanske lite så att man inte kör för fort. Jag tycker att man inte alltid ska följa reglerna 100 procent, vi är människor, man ska också ha ett sunt förnuft och visa hänsyn för andra trafikanter. Följer man reglerna i alla situationer kan det uppstå olyckor.
Jag tror inte jag någonstans nämnde att man ska följa reglerna till hundra procent i alla lägen?
Det är egentligen först när man verkligen förstår en regel som man med sunt förnuft kan göra avsteg från den eller anpassa sig till oförutsedda situationer. Det är just det instinktiva som är så viktigt, man ska inte behöva tänka efter när man ställs inför en situation - det ska ske med ”ryggmärgen”. Just riskbedömning är oerhört viktig när det gäller att anpassa sig efter väder, tid, plats osv. Visst kan det tyckas ”onödigt” att veta när eller var det är vanligast att en viss typ av olycka inträffar, men när man själv ska bege sig ut vid ett visst väglag, en viss tidpunkt på dygnet eller en viss plats så vet man vad man ska höja sin medvetenhet kring.