Visst kan jag berätta.
Jag kom till platsen jag skulle köra upp, hälsade på ”körprovsgubben” och han bad mig göra en yttre koll på alla lysen.. det var lätt som en plätt. sen satte vi oss i bilen och körde iväg. Kändes som att min uppkörning var lång, körde minst 30 minuter och hann allt möjligt, Körde vänstersväng på landsväg, mycket på motortrafikled med på och avfarter, följa skyltar och anvisningar, köra stadstrafik, fickparkera, start i backe, vändning på en liten väg, parkering, körde en hel del i tättbebyggt område med massa högerregel och annat.
Jag failade några gånger på vissa saker, han bad mig svänga nästa enskilda väg till vänster, och såklart så missade jag den helt, kom i för hög fart så jag körde vidare, frågade om det var ok att svänga nästa vänster istället, körde in på en liten väg och han bad mig göra en vädning för att sedan köra tillbaks mot stan.. Mjaa, fick göra en massa olika saker, har säkert glömt nåt.
Juste! Det var rödljus i en backe med lite lutning och när jag skulle iväg vid grönt ljus fick jag motorstopp 3 ggr innan jag kom iväg mitt i rusningstrafiken xD
och fy vad pinsamt det var. Menmen, trots mina failade misstag blev jag godkänd.
Tänk inte på felen du gör, glöm det och gå vidare, sitt inte och fundera typ: ”ÅHNEJ nu ger jag upp”, då finns risken för att du blir ofokuserad på de andra uppgifterna han ger dig. Glöm och gå vidare, det finns hopp om att klara uppkörningen även för några småfel
Sen efter nån halvtimme körde vi tillbaka mot trafikverket, jag parkerade och stängde av bilen.
När vi satt där efter körningen började jag bli nervös ( var inte alls nervös under själva körningen ). han började säga vad jag kunde tänkt på bättre och att växlingen gick lite sådär, då tänkte jag direkt på mina missar jag gjorde och tänkte: aha, kuggad nu då..
men så sa han: Tänk på det i framtiden, detta kan du träna på hemma, GRATTIS!
och fatta lyckan där.
Men jag hade turen att få köra upp med en jättego gubbe, han var sjukt trevlig, glad, rolig och sjukt lättsam att prata med, det gjorde körningen mycket enklare och min nervositet släppte snabbt :P
SÅ! Ta det lungt, glöm inte att andas, jamenar, man ska ju bara köra bil som man gjort flera ggr innan och är inte värre än en körlektion!
jag hade tänkt mig att en uppkörning skulle vara mkt svårare än va det egentligen var.
Jag hade körlektion nån dag innan uppkörningen och den lektionen gick väl sådär så läraren ba: Hade detta varit din uppkörning hade du blivit kuggad..
där sänktes mitt hopp kan ja säga.
Men asså, dom var inte särskilt noga på uppkörningen tkr jag inte, inte alls svårare än en vanlig körlektion, om inte enklare :P