Start > Körkortsforum > Vilken typ av parkering kommer…

Vilken typ av parkering kommer på uppkörningen?

korkortsfragor 2012-02-01 22:49 ! Citera #
Ni som kört upp - vilken typ av parkering fick ni göra? Jag har inte övat så mycket fickparkering ännu och uppkörningen är om 2 veckor...så måste prioritera vad jag ska öva på. Har fått tips om att inte vara rädd för att komma nära med nosen utan att det oftast är bakre delar av bilen som är svåra att bedöma avstånd och därmed mer risk att bumpa in med. Andra tips till uppkörningen?
Gäst 2012-02-02 15:15 ! Citera #
Ibland kan det vara backa runt hörnet ,fickparkera o parkera vanlig på parkeringen alla grejer samtidigt o ibland inget av detta beror på inspektoren men självklart att man ska kunna alla dem grejerna innan uppkörningen för det har man alltid behöv av ;)
korkortsfragor 2012-02-02 21:20 ! Citera #
Okej, tack för tipset, då blir det till att öva lite fickparkering, var ute och övade idag ute i frihamnen, ett bra ställe för att öva parkering och backa på!
Gäst 2012-02-03 02:03 ! Citera #
Jag fick välja, inte för att det var så stor skillnad.
I uppförsbacke skulle jag antingen fickparkera bakom en bil eller framför en. Det var nog det enklaste jag varit med om :lol:
(Valde att backa in i rutan framför en bil, var praktiskt taget bara att ratta in.)
snartkorkort 2012-02-06 13:23 ! Citera #
Glöm inte att dom kan be dig att BACKA in i en parkeringsruta också!
Gäst 2012-02-15 09:45 ! Citera #
Som tidigare nämnt så kan de be dig parkera på alla möjliga sätt. Själv skulle jag parkera på en nästan tom parkeringsplats. Fick instruktionen att parkera bredvid den enda bilen som stod parkerad där (en tom polisbil). Fick välja själv hur det skulle lösas, bara jag hamnade där på ett smidigt sätt. Så det var bara att köra rakt in i rutan bredvid polisbilen. Men sån tur kanske inte alla har. Du kan mycket väl bli tvungen att göra en knepigare parkering än så.
Gäst 2015-04-14 22:02 ! Citera #
Kuggade idag när jag skulle parkera mellan två bilar. Inspektören tyckte jag hade alldeles för lite marginal till en av bilarna när jag skulle justera mig i parkeringsrutan, han ansåg att jag kom för nära en av bilarna och på så sätt tog en onödig risk, om jag skulle lägga i en växel eller om bilen skulle röra sig framåt skulle jag riskera parkeringsskada tyckte han. Det är förvisso sant och jag borde bara ha backat rakt ut och justerat bilen utanför rutan så hade jag troligen haft kortet redan, alternativt varit nöjd med min initiala position som så här i efterhand kanske var okej.
Gäst 2015-04-15 19:45 ! Citera #
Jag fick ganska lätt runda i uppkörningen, parkering var på grusväg utan några motorvärmare och bara brevdid en bil och fick dessutom välja själv :? hur jag löser detta.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor