Start > Körkortsforum > Kommer aldrig gå, aldrig

Kommer aldrig gå, aldrig

killr 2012-01-31 19:41 ! Citera #
Jag håller på bli dum i huvudet. Är 22 år och har hållt på med körkortet i ÅÅR, alla i min omgivning har tagit den.. Alla som t.o.m var 15-16 år har hunnit bli 18 och tagit den.. Folk jag känner som inte varit bosatta i sverige mer än 1 år har tagit den.. Känner mig dum, totalt värdelös.. känner mig lurad, sen vet jag att stort ansvar är hos mig själv också men jag har gått runt som en karusell i åår.. jag har kämpat men DET GÅÅR INTE !! Har en syrra som är 94;a som kommer hinna ta den före mig.. Jag kommer ta den någon gång men jag har 00000,0000 SJÄLVRESPEKT och INGEN SJÄLVFÖRTROENDE, jag blir hånad av familj och vänner och jag har betalat och SKA betala hur mycket som helst.. Folk som knappt kan språket tar den.. Nej att klaga kanske inte hjälper men jag vill ändå få detta ur mig och jag vill påpeka att gud ler inte mot alla.. och även om ja tar körkortet nu så kommer ja tycka synd om mig själv för det har tagit såå lång tid.. de kommer lixom inte vara så att ja kommer uppskatta de mer bara för att de tagit tid. känner mig enormt dum, lurad, sjuk, knäpp - ja you name it . Har teori nummer 5 om någon vecka men VÅGAR INTE !!! avbokar den antagligen och väntar ännu 1 månad.. Känner mig något enormt fast..
Gäst 2012-01-31 21:47 ! Citera #
killr
Jag håller på bli dum i huvudet. Är 22 år och har hållt på med körkortet i ÅÅR, alla i min omgivning har tagit den.. Alla som t.o.m var 15-16 år har hunnit bli 18 och tagit den.. Folk jag känner som inte varit bosatta i sverige mer än 1 år har tagit den.. Känner mig dum, totalt värdelös.. känner mig lurad, sen vet jag att stort ansvar är hos mig själv också men jag har gått runt som en karusell i åår.. jag har kämpat men DET GÅÅR INTE !! Har en syrra som är 94;a som kommer hinna ta den före mig.. Jag kommer ta den någon gång men jag har 00000,0000 SJÄLVRESPEKT och INGEN SJÄLVFÖRTROENDE, jag blir hånad av familj och vänner och jag har betalat och SKA betala hur mycket som helst.. Folk som knappt kan språket tar den.. Nej att klaga kanske inte hjälper men jag vill ändå få detta ur mig och jag vill påpeka att gud ler inte mot alla.. och även om ja tar körkortet nu så kommer ja tycka synd om mig själv för det har tagit såå lång tid.. de kommer lixom inte vara så att ja kommer uppskatta de mer bara för att de tagit tid. känner mig enormt dum, lurad, sjuk, knäpp - ja you name it . Har teori nummer 5 om någon vecka men VÅGAR INTE !!! avbokar den antagligen och väntar ännu 1 månad.. Känner mig något enormt fast..

Har du gjort alla frågor på den här sidan? Och klarat proven? Om inte: börja med det nu. Klarar du dom här frågorna samt läser igenom körkortsboken några gånger så borde du klara det. Eftersom att du har gjort de riktiga provet så många gånger nu så vet du ju va de är för typ av frågor, alltså vet du va du ska plugga på!
Kom igen nu! Du klarar det!
Gäst 2012-02-01 18:11 ! Citera #
Precis. 180 kr för en månad är mer värt en att övningsköra när du har den där inställningen. Må dåligt kan du göra hemma för där kan du misslyckas hur många ggr du vill. När du börjar klara testerna har förhoppningsvis ditt självförtroende stigit och du kan börja ge dig ut i trafiken. Det är ingen mening att stressa upp dig om. Ta den tid du behöver, men lägg ändå upp ett schema för det gör att du inte lägger av. Lycka till.
Sephrenia89 2012-02-09 11:43 ! Citera #
Hej, jag är 22 år (23 när jag gör proven) och känner precis som dig.
Jag blir inte glad åt när folk runt mig tar körkort, jag känner bara mer och mer hur värdelös jag är.
Mina brorsbarn har körkort.. vuxna faster Malin som jobbar 4 mil från sitt egna hem ute i ett svår nådd industriområde sitter lat som fan utan.
Nu har jag skit dåligt självförtroende som resultat efter ett jävligt destruktivt samboförhållande som jag har börjat repa mig ifrån men detta är ett stort hinder i min värld, jag har misslyckats totalt redan från början.
Jag kan köra jag vet det men tycker att jag inte är tillräckligt duktig (körskolan jag gick hos sa att det var onödigt för mig att slänga mer cash på körning när det va teorin jag bara behövde öva på).. sen blev det as dåligt hemma och pengarna sinade då jag var ensam om inkomst och självförtroendet kröp ned i golvbrunnen i duschen..

NU har jag gett mig fan på att jag måste klara detta, jag är fan snart 5 år efter mina kompisar, de har en erfarenhet som jag önskar att jag hade, jag kommer puscha mina ungar så att de gråter för att de ska slippa denna ågren över att få spydiga komentarer ifrån alla släktningar genom åren.

14 och 16 mars är dagarna jag våndas över och lyckas jag inte plugga mer teori och köra mer privat med någon som orkar och vill (dåligt med det) så kommer detta gå och helvete och det håller mig vaken och jag är nära till lipen nu hela tiden.. även nu när jag sitter på jobbet och ska se/låta glad och produktiv ut.

Kram på dig, vet hur det är.. jag skulle behöva en kram nu.. man kanske ska krama första kollega som kommer i korridoren..
Gäst 2012-02-10 14:11 ! Citera #
Jag vet precis hur du känner. Jag tog körkort som i höstas, då jag var 23 år. Låg vaken på nätterna med ångest över att jag inte hade tagit körkort, eftersom alla tjatade om hur viktigt det var att ha det.
Jag började övningsköra när jag var 16 och hade flera uppehåll, eftersom jag mer eller mindre gav upp flera gånger. Men tillslut gick det. Det är lättare för vissa än för andra, så enkelt är det. Men det gick för mig, trots att jag tyckte att allt gällande bilkörning och körkortsteori var hopplöst svårt och rörigt, så jag är övertygad om att det kommer gå för dig med. Och det är bättre att låta det ta lång tid, än att man ska ut och köra ensam innan man känner sig redo för det, eller hur?! ;)
Stina_1112 2012-02-21 11:03 ! Citera #
Du är inte ensam om att känna dig dum. Jag är 22 år och har inte lyckats med körkortet än och nästan alla andra omkring mig i min ålder (och yngre) har klarat det. Jag började för 4 år sedan men eftersom jag var tvungen att betala körkortet själv så tog mina pengar slut. Jag var tvungen att flytta för att få jobb då det är väldigt svårt att fixa jobb i den lilla stan jag kommer ifrån, och det betydde att jag bodde väldigt långt ifrån min handledare och alltså inte kunde fortsätta med övningskörningen. Efter några år hade jag till slut lyckats skrapa ihop pengar och nu har jag flyttat hem igen och tagit upp körningen, dock har jag inget jobb vilket är sjukt tråkigt men ska jag klara körkortet måste jag bo här några månader.

Jag har mest problem med teorin och förstår inte hur jag ska kunna lära mig allt. Men när jag deppar brukar jag tänka på alla korkade männsikor som har körkort. Om de klarar av körkortet så måste ju jag klara det också! Och ju fortare jag tar körkortet dessto fortare kommer jag ifrån den här stan. Jag tror på dig och vet att du kommer klara det. Det kanske tar lite tid, men du KOMMER att klara det, precis som mig :D
Gäst 2012-02-21 16:24 ! Citera #
Jag är 28 och ska skriva mitt första teoriprov på torsdag. Skriver du en gång per månad hinner du med 70 försök tills du är i min ålder :) Du är inte sist!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo