Start > Körkortsforum > Att läsa här gör en mer nervös…

Att läsa här gör en mer nervös än vad man redan är

Gäst 2012-01-29 00:35 ! Citera #
Har både uppkörning och skrivning på samma dag nästa onsdag. Självklart är man nervös, men känner ändå att jag har pluggat tillräckligt då jag typ mx för 3-4 fel på testarna i körskolan. Tänkte att man skulle kommer in här för att få lite tips, men tjena, fan man blir ju mer nervös när man ser alla som kuggat och allt....... finns det någon som klarar det på 1a gången eller är det så att det är bara dem som kuggar som skriver här? :?
nilsen78 2012-01-29 08:45 ! Citera #
Jag klarade uppkörningen 1:a gången, kunskapsprovet på 2:a, hade 50 rätt på första provet å 55 på andra

Lycka till på proven
Gäst 2012-01-29 23:45 ! Citera #
Haha håller med. Skulle kolla hur det gått för folk under kategorin ”uppkörning” och det står ju bara hur nervösa alla är. Nä, det blir nog till att hitta inspiration någon annan stans när det är dags!
126 2012-01-30 09:59 ! Citera #
Tro på dig själv!

Jag har bara lärt mig svenska i ett år och åtta månader men jag kunde ändå klara både teori (61) och uppkörning på första försöket.

Ett tips för teori är att läsa boken noga två el. tre gångar. Jag använde inget annat än STR:s frågor och teoribok samt körskolans pärmar.

Jag började göra övningskörning på körskola i somras och körde bara 3 gångar hemma. Det kostar ju mycket men det har ett visst värde, tycker jag.

Ta en körlektion några timmar innan uppkörning så du är uppvärmd. Det var tur för mig att vi körde upp likadant som min sista övningskörning. Strunta i inspektören och fokusera på körningen. Det var allt!

LYCKA TILL! :)
rollonup 2012-01-31 17:46 ! Citera #
126
Strunta i inspektören och fokusera på körningen.

Väldigt bra tips! Om man känner att man är jätte jätte nervös för att inspektören ska hitta något fel på ens körning kanske man borde fråga sig ifall man inte borde vänta lite med uppkörningen? Man ska ju vara säker på det man gör och i ”riktiga trafiken” när inte någon sitter bredvid dig gäller det ju att göra korrekta beslut då med.
Gäst 2012-02-10 14:21 ! Citera #
Jag klarade teoriprovet på första försöket med 64 poäng av 65 möjliga. En vecka efter det klarade jag uppkörningen på första försöket.

Mitt tips är att läsa frågorna noga när du skriver teoriprovet och att fokusera på körningen istället för inspektören och hans/hennes bedömning under uppkörning.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor