Hej!
Jag sitter här med något utav ett dilemma. Det är nämligen så att när jag gick min risk-utbildning så kom jag i något utav en konflikt med den föreläsaren, det var på området angående alkohol. Jag hade planer på att man kunde köpa sig en något större bil och sova i under festivaler och liknande. Men efter att ha tagit upp det så förklarade föreläsaren att det var olagligt och att man kunde till och med bli av med körkortet på grund utav det. Man fick inte befinna sig i sin egen bil påverkad, oavsett om man hade nycklar till den eller inte förklarade han för mig.
Jag frågade då vad som gällde om jag sov i min kompis bil och han i min medan vi båda hade våra egna nycklar? Dvs, ingen av oss varken äger bilen eller besitter nycklarna till den vi sover i.. Och det ignorerade han helt, någon som vet något mer angående detta?
Tidigare i veckan köpte jag även en app på android market där jag fick frågan vad som gällde med alkohol i bilen och svarade därför att det var förbjudet för den med nycklarna, det visade sig dock vara fel och appen påstod att det var okej att vara påverkad i bilen, man fick till och med starta den men hjulen fick inte rulla varken framåt eller bakåt.
Så... Vad är det egentligen som gäller? Har det blivit någon regeländring på senare år och är appen helt enkelt gammal och rutten eller vem av de två har FEL?