Start > Körkortsforum > Körkortonline vs Teoriprovet

Körkortonline vs Teoriprovet

Gäst 2012-01-24 15:11 ! Citera #
Det känns som att många tycker att frågorna på denna sida är svårare än det riktiga teoriprovet. Skulle vara kul att höra mer åsikter om det, skiljer sig formuleringen på frågorna, eller vad är det som många uppfattar som ”lättare”?
idaoow 2012-01-24 15:39 ! Citera #
Jag tycker nästan båda ligger ganska likt i svårighetsgrad. Men de är ju olika vad man är ”van” vid :)
Gäst 2012-01-24 17:19 ! Citera #
Vad bra att du tycker att de var ungefär lika dana :) Då är man nog rätt bra förberedd och van om man provat på dessa några gånget :)
Jannike 2012-01-24 18:26 ! Citera #
Nassehej
Det känns som att många tycker att frågorna på denna sida är svårare än det riktiga teoriprovet. Skulle vara kul att höra mer åsikter om det, skiljer sig formuleringen på frågorna, eller vad är det som många uppfattar som ”lättare”?


Jag tycker att de riktiga provet är mycket svårare! Har klara alla proven på den här sidan med 1 eller 2 fel. De riktiga har jag kuggat på 2 gånger :( (1a: 51, 2a: 50)

Men så är det!
Gäst 2012-01-24 21:35 ! Citera #
Jannike

Jag tycker att de riktiga provet är mycket svårare! Har klara alla proven på den här sidan med 1 eller 2 fel. De riktiga har jag kuggat på 2 gånger :( (1a: 51, 2a: 50)

Men så är det!


Det beror nog på att du lärt dig svaren här, snarare än att försöka förstå sambanden och teorin bakom. Vem som helst kan nöta in svaren på frågorna här men sedan ha svårt när kunskapen ska tillämpas och frågorna inte alls är desamma som förut.

Det kallas studieteknik.
ThereseHamberg 2012-01-25 00:32 ! Citera #
Jag tycker att frågorna här är svårare än på teoriprovet, här har jag fått runt 55-60 hela tiden, på provet fick jag 62 :)
killer 2012-01-25 10:47 ! Citera #
Frågorna på det riktiga provet är svårare, formuleringarna är väldigt annorlunda
Emmi 2012-01-25 13:49 ! Citera #
Kom precis tillbaks från att ha gjort förarprovet!

Klarade det!!!! Var väldigt orolig men frågorna här på sidan har verkligen hjälpt mig mer än vad boken någonsin gjort! Har bara läst igenom boken en gång.. På Körkortonline har jag lärt mig meningen bakom varje svar.. rekommenderar att studera varenda fråga/svar på körkortonline noggrant!

ÄNTLIGEN! One down.. one to go! Uppkörning....
KodeAron 2012-02-16 19:11 ! Citera #
Är det många frågor på Kunskapsprovet där man ska räkna ut saker, t.ex bromssträckan, och är alternativen i så fall långt ifrån varandra eller måste man räkna ut väldigt exakt?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest