Start > Körkortsforum > Klarade uppkörningen!

Klarade uppkörningen!

Vil 2012-01-23 21:09 ! Citera #
Jippiii, idag klarade jag uppkörningen på andra försöket! Så skönt att vara klar.
Dock kan jag inte låta bli att irritera mig på inspektören som satt och sjöng med till låtarna på radion och klappade takten mot knäna. Får man bete sig hur som helst som inspektör på en uppkörning? Jag jobbar också på en myndighet men inte sjutton skulle jag sitta och lalla när någon kommer till mig och ber om ett beslut... Oproffsigt! :lol:

nåja, allt pepp till alla er andra som kämpar! Det kommer gå bra! :D
SandraT88 2012-01-23 21:51 ! Citera #
Grattis till körkortet!
Vad fick du göra på uppkörningen? Har min om två veckor.
Gäst 2012-01-23 22:44 ! Citera #
Vil
Jippiii, idag klarade jag uppkörningen på andra försöket! Så skönt att vara klar.
Dock kan jag inte låta bli att irritera mig på inspektören som satt och sjöng med till låtarna på radion och klappade takten mot knäna. Får man bete sig hur som helst som inspektör på en uppkörning? Jag jobbar också på en myndighet men inte sjutton skulle jag sitta och lalla när någon kommer till mig och ber om ett beslut... Oproffsigt! :lol:

Så du kommer aldrig att köra personer i bilen som nynnar till musiken och klappar takten? Uppkörningen är ju till för att visa att du kan framföra en bil under alla omständigheter. Eftersom du klarade det så var det alltså inget problem.
Vil 2012-01-24 13:51 ! Citera #
SandraT88
Grattis till körkortet!
Vad fick du göra på uppkörningen? Har min om två veckor.

Det blev landsvägskörning, motorväg/motortrafikled, parkering (valfri, jag backade in i en ficka mellan två bilar), körning i tättbebyggt område (villaområde med massa korsningar) med såna hinder som passering av stillastående fordon, bussar i linjetrafik, oövervakade övergångsställen, skolor etc.
Vil 2012-01-24 13:54 ! Citera #
prs
Vil

Så du kommer aldrig att köra personer i bilen som nynnar till musiken och klappar takten? Uppkörningen är ju till för att visa att du kan framföra en bil under alla omständigheter. Eftersom du klarade det så var det alltså inget problem.

Det handlar inte om det, min förra inspektör höll sig till att bara ställa frågor och småprata med mig, jag tycker det är viss skillnad på att prata i bilen och att sitta och sjunga och klappa takten, oavsett av vilket skäl man gör det. Att ha passagerare i bilen när man redan har körkort är ju viss skillnad mot att åka med någon som ska kolla ens kunskaper och som för oväsen ”bara för att”. Jag tycker det är onödigt att bete sig så och som sagt min förra inspektör betedde sig inte så. Det hade ju varit annorlunda om alla inspektörer gjorde det för att distrahera men de verkar ju ha rätt olika stil, minst sagt...

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo