Start > Körkortsforum > Uppkörning

Uppkörning

Egge 2012-01-22 22:27 ! Citera #
Tja ja ska göra uppkörningen nästa vecka och jag har lite frågor. Så här är det att ja har bara kört privat med mina föräldrar och bara tagit 2 körlektioner på trafikskolan. Ja vet inte om ja är redo. Ja har en konstig känsla och vet inte om ja kan allting. Min fasa tog körkort för 20 år sen och klart han är inget proffs på lära. Men kan man ändå klara uppkörningen på bara kört privat? Sen så har jag övningskört med en gammal diesel bil. Kommer att köra upp med en Volvo V50 och det är ju helt annorlunda att köra en gammal bil som man vant sig broms och koppling på.

Sen den andra frågan får ja ha på radion på när jag ska göra uppkörningen. Ja känner mig så osäker när det är helt tyst. Lycka mig till :)
Gäst 2012-01-23 00:23 ! Citera #
Boka en testuppkörning med en trafikskola för att se om de anser att du är redo.

Apropå radio eller ej, så är det nog sällan det är helt tyst i kupén under uppkörning. Jag pratade med min handledare hela tiden. Allt möjligt kring ekonomi, samhälle, boende, jobb, bilar och film. Då finns inget behov av en radio i bakgrunden.
Gäst 2012-02-01 15:08 ! Citera #
Om du har möjlighet kan det vara bra att testa på flera olika bilar innan uppkörningen för att förbättra din körning samt att du lär dig att anpassa dig till bilen snabbare. Om du har någon körskola som har en volvo v50 kan det vara bra att ta någon enstaka lektion hos dem för att ”lära känna” bilen lite.
KodeAron 2012-02-16 11:49 ! Citera #
Men om man har kört med en trafikskola som inte har Volvo V50 och sedan bokar uppkörningen med dessa så tror jag att man kan få låna deras bilar.
Gäst 2012-02-16 11:51 ! Citera #
KodeAron
Men om man har kört med en trafikskola som inte har Volvo V50 och sedan bokar uppkörningen med dessa så tror jag att man kan få låna deras bilar.

Normalt är att trafikskolan lånar ut sin bil till uppkörningen, då den är korrekt utrustad. Tänk på att det kostar som en vanlig körlektion.
momo 2012-02-26 16:22 ! Citera #
Om du är utlänning har du garanti ett samtals ämne, dom frågar oftast

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo