Körkortonline > Körkortsforum > Miljöfrågor
Miljöfrågor
Jag har alltid haft problem med miljöfrågorna på teoriprovet. Är det någon som har gjort teoriprovet och fått några luriga miljöfrågor? Är mest rädd för att kugga på dessa frågor.
Haha, tänkte precis dra iväg samma frågeställning!
Precis som OP så undrar även jag hur pass ingående frågorna kring ”miljön” kommer vara, ex. att kolväten är cancerframkallande, miljöklassning på olika drivmedel osv.
Att förbränning utav fossila bränslen är dassigt för miljön är ju rätt uppenbart och hur jag som framtida bilförare skall tillämpa miljötänk genom eco-driving, välja alternativa färdsätt istället för bilen samt varför tomgångskörningbegränsningar, dubbdäcksförbud finns.
Förlåt att jag kapade tråden
Precis som OP så undrar även jag hur pass ingående frågorna kring ”miljön” kommer vara, ex. att kolväten är cancerframkallande, miljöklassning på olika drivmedel osv.
Att förbränning utav fossila bränslen är dassigt för miljön är ju rätt uppenbart och hur jag som framtida bilförare skall tillämpa miljötänk genom eco-driving, välja alternativa färdsätt istället för bilen samt varför tomgångskörningbegränsningar, dubbdäcksförbud finns.
Förlåt att jag kapade tråden
Det gör inget. Bara bra om någon kunde svara på våra funderingar. :P
Senaste foruminläggen
Rubrik
2
2026-03-04 22:13
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera