Start > Körkortsforum > Kan inte boka kunskapsprov och…

Kan inte boka kunskapsprov och körprov för bil

fruck 2012-01-17 19:14 ! Citera #
Hej!

Jag börjar nu närma mig 18 :D och har bokat halkbanan för bil(B) tills den 30/1 och hade idag tänkt att boka kunskapsprovet och körprovet för bil. Men av någon anledning kunde jag inte göra det? :(

Jag har redan gjort teori provet för motorcykel(A) och när jag bokade det provet hade jag inte genomfört risktvåan, så nu undrar jag om någon av er vet varför jag ej kan boka kunskapsprov och körprov för bil?

Jag har alltså redan gjort riskettan för bil och bokat risktvåan.

Tack på förhand!

//fruck
sncr 2012-01-17 20:35 ! Citera #
Min vilda gissning är att du måste ha fyllt 18 för att överhuvudtaget kunna boka.
fruck 2012-01-17 21:49 ! Citera #
sncr
Min vilda gissning är att du måste ha fyllt 18 för att överhuvudtaget kunna boka.

Jag har svårt att tänka mig att det är så.. men jag har haft fel förut :( Tråkigt om så är fallet, när jag fyller 18 kanske det inte finns en tid inom en månad eller två, men jag är fortfarande helt klar för att göra proven :?
Gäst 2012-01-17 22:48 ! Citera #
sncr

Men det låter ju konstigt ändå, för det är ju hur många som helst som gör prov+uppkörning på just födelsedagen, och då måste man ju boka innan...
Gäst 2012-01-18 13:27 ! Citera #
Kan det vara så att man måste ha klarat både riskettan och halkbanan innan man kan boka?
Tänker att de kanske inte vill ha massa tider uppbokade om du t ex skulle bli riktigt sjuk eller av någon annan anledning inte skulle kunna ta dig till halkbanan på bokad tid, eller så kanske du inte blir godkänd. Om du inte har genomfört och klarat riskutbildningen så får du väl inte göra förarproven.
Gäst 2012-01-18 15:34 ! Citera #
Du kan inte boka prov innan halkan
fruck 2012-01-18 19:27 ! Citera #
Gäst
Kan det vara så att man måste ha klarat både riskettan och halkbanan innan man kan boka?
Tänker att de kanske inte vill ha massa tider uppbokade om du t ex skulle bli riktigt sjuk eller av någon annan anledning inte skulle kunna ta dig till halkbanan på bokad tid, eller så kanske du inte blir godkänd. Om du inte har genomfört och klarat riskutbildningen så får du väl inte göra förarproven.

Ja det är mycket möjligt att det har blivit så :( , för jag vet att syster min bokade sina prov innan hon klarat halkbanan. Men detta var för 2 år sedan också :)
fruck 2012-01-18 19:27 ! Citera #
Gäst
du kan inte boka prov innan halkan

Jahapp.. :(
Elev 2013-04-03 02:11 ! Citera #
Vänta nu jag bokade precis min förarprov och kunde göra det fast än riskettan samt halkbanan inte är avklarade än???

Kommer jag få problem senare?
Gäst 2013-04-03 12:36 ! Citera #
Då jag gjorde teoriprovet och uppkörningen hade jag ganska nyligen gjort halkbanan - riskettan var klar sen länge.
Men ring till kundtjänst på förarprovet på Trafikverket och prata med dem så hjälper de dig - jag bokade via telefon, det kanske var därför det gick.

Det registreras ju i databasen efter att du är godkänd på halkbanan och alla andra moment, så det låter ju lite småskumt det där.

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo