Start > Körkortsforum > Minns man hur man kör, som med…

Minns man hur man kör, som med att cykla?

Kaninen 2012-01-16 21:53 ! Citera #
Hej!

Jag har övningskört ganska mycket, kört på alla sätt och vis, stanna/starta i backe, dragläge, fickparkering etc. Jag var ganska duktig men det var för ca. 3 år sedan, tog ej körkortet. Ska nu börja igen, med en intensivkurs. Är det någon som startat igen efter ett tag som vet om man kommer igång snabbt eller om det känns som att börja från början?

Tack för svar!
Gäst 2012-01-16 22:10 ! Citera #
Det ska nog inte vara några problem. Jag återupptog också övningskörandet efter flera år och tog kortet efter tio körlektioner.
Gäst 2012-01-16 22:16 ! Citera #
Jag tycker faktiskt att det är en grej som man sjunker in hyffsat och som man kommer ihåg lätt efter ett litet uppehåll :)
Kaninen 2012-01-17 16:30 ! Citera #
Tack för svaren! Känns väldigt bra att det finns en chans då att man inte behöver sitta och försöka köra på tvåan i en vecka, jag hoppas att det går bra för mig med! :-)
Gäst 2012-01-17 22:43 ! Citera #
Kaninen
Tack för svaren! Känns väldigt bra att det finns en chans då att man inte behöver sitta och försöka köra på tvåan i en vecka, jag hoppas att det går bra för mig med! :-)

Det är nog ingen risk att du kommer göra det, efter en stund kommer du lessna på 2an och vilja gasa på mera ;)
Gäst 2012-01-18 14:16 ! Citera #
Jag hade ett uppehåll i körandet och jag skulle väl inte säga att det är som att börja om från början. En hel del sitter ju kvar. Däremot kan man ju vara lite ringrostig efter ett långt uppehåll. Och en del finputsning kan behövas.
Gäst 2012-01-20 14:55 ! Citera #
Jag känner faktisk en man som tog körkortet för cirka 20 år sen innan han började köra bil...Han hade inte glömt hur man gör det.
kronan 2012-02-16 20:42 ! Citera #
Snor tråden med en följdfråga. När man väl klarat provet, räcker det att köra bil ett par gånger per år för att hålla körvanan upp?
Gäst 2012-02-22 19:36 ! Citera #
Hej, när du väl lärt dig någon inom körning sitter det i ryggmärgen. Det är som att cykla, som att äta som allt annat du lärt in dig. Kroppen fungerar så tack och lov. Alltså behöver du inte öva på fickparkering varje dag, eller sådana saker. Du övar tills du kan och då sitter det. Sen blir ju såklart vissa saker bättre ju mer du tränar, som att backa med släp kräver mycket övning! Sedan kanske du kan glömma vad en skylt betyder om den inte finns där du bor men s¨dant går snabbt att lära sig igen tack vara fina teoriprov som finns att göra :)
Jesper 2012-02-22 19:38 ! Citera #
Körningen är nog inga problem. Det värsta är väl att komma ihåg alla regler, eg hur långt från heldragen linje man får parkera.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I går 21:48
2
I går 17:58
4
I går 16:59
8
I går 14:16
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo