Start > Körkortsforum > Träna på allt ni är rädda för

Träna på allt ni är rädda för

Gäst 2012-01-15 21:31 ! Citera #
Det bästa är nog att träna på det man är rädd för eftersom det antagligen är därför man är rädd, för att man känner sig osäker alltså. Så ta ett körtillfälle och träna intensivt på detta så komemr rädslan att minska i samma takt som osäkerheten försvinner.
Gäst 2012-01-17 22:47 ! Citera #
Jajjemen, bästa sättet att ”bota” en rädsla är att utsätta sig för det som kan kännas läskigt
Gäst 2012-01-19 16:31 ! Citera #
Ja, faktiskt tror jag det är så. Jag tvingar mig själv att göra det jag känner mig osäker på coh efter ett tag kan jag det. Ibland tränar vi bara på en sådan sak intensivt och det känns bra.... efteråt alltså. Och nästa gång känns det itne så läskigt.
Gäst 2012-01-20 15:14 ! Citera #
Jag är faktisk rädd för att jag ska trycka på gasen istället för på bromsen :lol:
Gäst 2012-02-08 17:53 ! Citera #
Det är ett så bra tips! Det är så lätt att haka upp sig på småsaker man tror att man inte är så bra på och göra dem mycket större och få dem verka svårare än vad de egentligen är. Våga utsätta dig själv för det du är rädd för så ska du se att det inte är så farligt egentligen!
Gäst 2012-02-09 15:50 ! Citera #
Jag var rädd för att köra på motorväg förut då det gick så snabbt tyckte jag. Så varje gång mamma eller pappa sa åt mig att åka motorväg så åkte jag fel med flit för att åka en annan väg, men förstod att jag inte kunde hålla på så för alltid. Så när jag väl kört motorväg var det inte så farligt faktiskt, var roligt :D
Staffan 2012-02-13 17:47 ! Citera #
Det ligger i vår natur att vara rädda och försiktiga i främmande situationer, speciellt om de känns hotande på något sätt. ;)
Som tur är kan vi programmera om hjärnan genom att utsätta oss för en given situation i lagom dos, så länge vi klarar av att tryggt genomföra den.
Det gäller bara att inte ta sig vatten över huvudet och slänga sig ut i något man inte är redo för och bli traumatiserad :P Ta hjälp av någon pålitlig som kan backa upp er om det skulle gå illa! ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor