Start > Körkortsforum > Bevis på Riskettan?

Bevis på Riskettan?

Gäst 2012-01-15 14:09 ! Citera #
Har gått riskettan på en bilskola och ska på en intensivkurs nu. De sa att jag inte behöver gå riskettan en gång till eftersom jag gått den på en annan bilskola men hur vet de att jag gått den eller inte? Hur fungerar det? När man ska ta körkortet så måste man väl skicka in papper på att man gått både riskettan och halbanan? Eller gör körskolan det?
Gäst 2012-01-15 17:48 ! Citera #
Det ska rapporteras till trafikverket/transportstyrelsen av den trafikskola du gått utbildningen hos.
Gäst 2012-01-15 18:23 ! Citera #
prs
Det ska rapporteras till trafikverket/transportstyrelsen av den trafikskola du gått utbildningen hos.


Tack för snabbt svar!! Då slipper jag att tänka på det!
Anin 2016-03-19 08:47 ! Citera #
Hej i föra veckan jag gick till risketan utbildning men fortfarande jag fick ingen papper ftån dem, hur vet jag det att jag fick godkänt.?
Jossan88 2016-03-19 12:54 ! Citera #
Anin 2016-03-19
Hej i föra veckan jag gick till risketan utbildning men fortfarande jag fick ingen papper ftån dem, hur vet jag det att jag fick godkänt.?
Jag fick inte heller något papper eller bevis på att riskettan var avklarad, allt det där skötte min trafikskola som jag gick hos.. Dom rapporterade in till Transportstyrelsen att jag hade fullföljt och klarat av riskettan, så det behövde jag inte tänka på :)
Gäst 2021-07-02 23:19 ! Citera #
Hej
Jag har gått risk 1 och trafikskola sa att de registrerat min 1 men jag ska snart ge teoriprov .Om de säger jag inte har blivit registrerat då blir förlust i tid o pengar till mig
Björn He 2021-07-08 18:38 ! Citera #
Såvitt jag vet så behövs (åtminstone numera) inga intyg på att man gått riskutbildningen, för jag kunde komma till körprovet utan såna intyg, eftersom halkbaneläraren och trafikskolan registrerade i personuppgiftsregistret tror jag, att jag gått riskutbildning, och såna registrerade uppgifter har Trafikverket tillgång till. Däremot är man absolut tvungen att medföra giltig legitimation till körprovet, då vanligtvis svenskt ID-kort men det hade ju jag.
Sudo 2023-01-09 09:04 ! Citera #
Hej !
Har en fråga ja har gört risk1 -2 det va längesen behöver man göra det igen
Eller bara en gång i livet?
Mvh.
Sudahan
Gäst 2023-01-09 23:02 ! Citera #
Max 5 år gammalt

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo