Start > Körkortsforum > Hur länge ”räcker”

Hur länge ”räcker”

Gäst 2012-01-14 23:13 ! Citera #
Hur länge räcker riskettan och halkbanan innan de blir ”för gamla”. Alltså, från det datum man gått tex riskettan, måste man klara prov+uppkörning inom ett visst antal månader innan man måste göra dem igen?

Teoriprovet har ju 2 månaders gräns, om jag fattat rätt så jag tänkte att det kanske är lika dant med riskettan o halkan?!
Full gas 2012-01-15 05:12 ! Citera #
5 år på båda.
Gäst 2012-01-15 18:25 ! Citera #
Aha, det var så pass länge. Skönt att veta :) Tack för svaret
Gäst 2012-01-15 18:40 ! Citera #
Full gas
5 år på båda.


Super! Gjorde riskettan för snart 2 år sedan, dags att göra halbanan också...
sophie 2012-01-15 19:48 ! Citera #
Full gas
5 år på båda.


Gud vad skönt! gjorde halkan för ett halvår sedan nästan och blev jätte nervös att jag skulle behöva göra om det igen. var så himla nervös inför det ”provet”.. men det visade ju sig att det inte var så farligt trots allt utan rätt kul. plus att det var en skön känsla att känna att man faktiskt kunde köra bil själv!
Stina_1112 2012-02-21 10:49 ! Citera #
Jag har hört att det är 4 år halkbanan gäller. Kan ju hända att de har ändrat men oavsett så har du ju några år på dig att klara körkortet efter du gjort halkbanan, hihi...
Gäst 2012-02-21 14:37 ! Citera #
Stina_1112
Jag har hört att det är 4 år halkbanan gäller. Kan ju hända att de har ändrat men oavsett så har du ju några år på dig att klara körkortet efter du gjort halkbanan, hihi...

Ja jag tror jag läste 3 år på fb häromdagen. Men hur som helst så är det ju rätt lång tid, och väntar man för länge så är det ju faktiskt bra att man måste göra om det. Tex om man inte kört på 5 år och vill komma igång igen.
Gäst 2012-02-21 15:05 ! Citera #
Stina_1112
Jag har hört att det är 4 år halkbanan gäller. Kan ju hända att de har ändrat men oavsett så har du ju några år på dig att klara körkortet efter du gjort halkbanan, hihi...


JJ19

Ja jag tror jag läste 3 år på fb häromdagen. Men hur som helst så är det ju rätt lång tid, och väntar man för länge så är det ju faktiskt bra att man måste göra om det. Tex om man inte kört på 5 år och vill komma igång igen.


Istället för att sitta och gissa så kan man ju leta upp den officiella informationen... :lol:

korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Riskutbildning/
Seblos 2012-02-26 19:59 ! Citera #
Borde nog stå på körkortsportalen eller t.ex gillingebanans hemsida.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov