Start > Körkortsforum > HJÄLP två tjejer i NÖD!

HJÄLP två tjejer i NÖD!

Bröderna123 2012-01-13 17:26 ! Citera #
Hej alla!

Både jag och min kompis har klarat av teorin (jag klarade idag och hon förra månaden :D). Men nu är det så att vi båda har kuggat uppkörningen :(. Hon har övningskört mycket vid Jakobsberg och jag lite vid Södertälje. Men nu är det så att jag kör upp i Jagkobsberg och hon i Södertälje, jobbigt läge. Jag har tyvärr inte mycket tips att dela med mig från Södertälje och jag undrar om de finns några fina själar där ute som kan dela med sig om deras upplevelse. Gärna om Jagkobsberg med, känner mig själv en aning orolig. Vart tror ni det är svårast? I Jakobsberg eller i Södertälje? Vi båda är surfat runt en del för att hitta svar på våra funderingar, men det är mycket kluvade åsikter. Vissa säger att det är bra medans andra mindre, vilket ändå är förståeligt i och med alla upplever olika situationer olika. Men alla svar uppskattas! Vi tackar på förhand! :)

/ Två mycket fundersamma tjejer :)
Sofia 2012-01-14 15:57 ! Citera #
Hej! Vad jag har HÖRT, ifrån kompisar som klarat/kuggat uppkörningen, så är södertälje enklast.. En kompis till mig körde upp tre gånger i Jakan och kuggade, en annan har nog kört 2 gånger där och 1 gång i Sollentuna. ( kuggat båda ) medan två av mina vänner klarat sig i Södertälje på första försöket :)
Gäst 2012-01-14 16:57 ! Citera #
Statistiken talar för att det är ungefär lika svårt att klara sig i Södertälje som i Jakobsberg.

Total andel godkända prov:
Farsta, 41,2%
Jakobsberg, 42,4%
Sollentuna, 48,7%
Södertälje, 43,2%

Skillnaderna är således väldigt små, och siffrorna pekar mot att det är sämst resultat i landet. Jämför med Skellefteå med 72,1% och Umeå med 73,5%.

Ser man till hur låg procent det är som klarar kunskapsprovet i Stockholm så tror jag det enbart handlar om att folk inte är redo för körkort än.

Statistiken finns här: http://www.trafikverket.se/Pressrum/faktamaterial/Statistik/Forarprovsstatistik/Historik/

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest