Start > Körkortsforum > Hur oseriösa är folk egentlige…

Hur oseriösa är folk egentligen?

Gäst 2009-05-04 18:51 ! Citera #
Jag tycker att det verkar finnas en allmän attityd bland ungdomar som ska ta körkort att man ska få sitt körkort så fort som möjligt, öva så lite som möjligt, och lura vägverket så mycket som möjligt. Det tycker jag är löjligt! Så länge som alla inte tar sitt ansvar och ser till att verkligen vara säkra på sin körning kommer trafiken aldrig att bli en säker plats. Uppkörningarna kommer att bli strängare och strängare eftersom de vet att många försöker fuska och kör upp trots att de inte kan tillräckligt.
Själv kommer jag att ha tränat i ca ett år när jag kör upp, inte jätteintensivt men ca 1 gång i veckan i snitt. Jag kommer aldrig att försöka ta mitt körkort innan jag känner mig redo och vet att jag klarar att ta ansvar i trafiken!
Någon som håller med mig?
beckeen 2009-05-05 19:22 ! Citera #
Håller helt och klart med dig. För att bli en bra bilförare krväs mycket körning och mycket tid att lägga ner. Så som man pluggar i skolan inför en linje exp. Men för att bli en mogen förare så ska man ha en bra attityd och god tid till sin körning, Men att ” ungdommar ” ska ta körkort snabbt osv, är ju oftast för att dem vill ha det snabbare och imponera på andra människor! :), Men som du säger bra skrivet håller med dig.
hps_ 2009-05-10 11:33 ! Citera #
Håller också med dig.

Själv är jag 22 år och började med mitt körkort för ett halvår sedan. Jag känner mig mer mogen och har förståelse för trafiken. Trots att jag inte idag har något körkort, så tror jag att jag kör bättre och tänker annorlunda än de unga 18åringarna som precis tagit körkortet. He he, låter divigt, men jag har bra självinsikt.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov