Start > Körkortsforum > Räcker det med att läsa i teor…

Räcker det med att läsa i teoriboken?

felixandre 2012-01-12 14:33 ! Citera #
Räcker det med att läsa i teoriboken eller måste man göra andra saker också för att klara provet?
magnuslover 2012-01-12 14:41 ! Citera #
ja det räcker FELIX. men det är bra att köra andra saker också, som att lära sig på korkortonline t ex :) :) :) <3
Gäst 2012-01-19 16:27 ! Citera #
Det beror ju på hur just du lär dig bäst och hur du kommer ihåg. Passar det din lärstil att läsa boken så är det kanske det bästa för dig. För mig är det bästa att både läsa, prata när jag kör samt tgräna på nätet med konkreta frågor.
Gäst 2012-01-20 15:08 ! Citera #
Tror ni att det går bra om man bara övar sig på korkortonline?
Gäst 2012-01-22 14:10 ! Citera #
sugarsugar
Tror ni att det går bra om man bara övar sig på korkortonline?

Visst skulle det kunna gå bra, men det finns en stor risk att flera moment inte lärs in. Varför försöka göra det så enkelt som möjligt för sig, när det handlar om så viktiga kunskaper att inneha i ”ryggmärgen”?

Jag vill i alla fall inte ha medtrafikanter som bara innehar tillräcklig kunskap för att precis klara kunskapsprovet och halkar igenom uppkörningen på ett bananskal. Personligen anser jag inte att man är en tillräckligt utbildad bilförare om man bara har 52/65 poäng på kunskapsprovet...
Tonja 2012-02-20 19:53 ! Citera #
Tror det beror på hur man är själv, vad man lär sig bäst av. Men det kanske blir roligare att plugga om man varierar sig och gör frågor också? Be någon kompis förhöra dig osv. Lycka till!
Gäst 2012-02-21 09:18 ! Citera #
Att läsa i teoriboken och sedan checka av vad man kan på något gratistest på internet (eller på trafikskolan) när man tror att man är klar kan nog vara bra.
Gäst 2012-02-22 19:46 ! Citera #
Ja boken är ju super bra, men det kan även vara bra att testa göra ett teori prov då vissa frågor är knepiga. Svaren kan ofta vara lika varandra och gör man ett prov ser man hur de vill att svaret skall vara. Men eftersom boken är så välfylld med allt man ska kunna så kan du nog klara det ändå! :)
Dercie 2012-02-29 18:25 ! Citera #
Boken plus en bra internetsida (Körkortonline) där du bara nöter in tester tills du känner att det sitter. Men tänk alltid på innebörden av frågan så att det inte blir för automatiserat bara :)
Gäst 2012-02-29 20:49 ! Citera #
Det bästa är nog att kombinera att läsa i en bilteoribok och besvara frågor.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov