Hade mitt andra teoriprov och uppkörning idag. Vägrade gå in med förhoppningar eller nervositet. Satt så fint med teoriprovet som gick på 58p, jämfört med mina fattiga 45 från första gången. Var så glad efter att sett den gröna texten på skärmen. Men så hade man körning kort därefter och helt plötsligt kom den där hemska nervositeten och rädslan att misslyckas jag svor inte skulle ta över mig denna gång! Av diverse anledningar (tidsbrist och sjukdom) har det tagit ca 1 mån att göra min andra uppkörning och jag skulle egentligen inte gjort något av proven idag men jag glömde helt bort att avboka så de var bara snällt att bege sig till Trafikverket på morgonen. Ville egentligen ha en dubbellektion strax innan uppkörningen men de sket sig ju. Förmodligen därför jag körde som en kratta idag. Växlingarna var dåliga och hade ibland svårt att få i en växel, kladdade på kopplingen för mycket, usla vändningar i rondeller och aldrig varit med om att jag kört så illa på motorväg som idag! Totalt deppig och nere efter den turen...
Nu kan jag inte ens boka om mitt prov för tillfället heller. Står att jag har skuld fast båda proven är betalda. Jaja, får anta den texten ersätts med tider så snart de bokfört betalningarna?
Förresten. Vad kan vara orsak till att man blir underkänd på parkering? På min 1a uppkörning parkerade jag så uselt som aldrig förr och justerade upp situationen med godkänt resultat. Idag parkerade jag till synes perfekt (typ det enda jag tyckte gick riktigt bra idag), behövde inga justeringar och jag stod med alla hjul innanför markeringarna och kunde ju öppna dörren utan att slå in i nästa bil. Märkte inte han hade markerat den förrän jag tittade på protokollet lite senare. Spelar ju mindre roll med tanke på omständigheterna, men jag fattar ingenting av det underkännandet!