Start > Körkortsforum > Från topp till botten på 1 tim…

Från topp till botten på 1 timma

Gäst 2012-01-11 19:12 ! Citera #
Hade mitt andra teoriprov och uppkörning idag. Vägrade gå in med förhoppningar eller nervositet. Satt så fint med teoriprovet som gick på 58p, jämfört med mina fattiga 45 från första gången. :) Var så glad efter att sett den gröna texten på skärmen. Men så hade man körning kort därefter och helt plötsligt kom den där hemska nervositeten och rädslan att misslyckas jag svor inte skulle ta över mig denna gång! Av diverse anledningar (tidsbrist och sjukdom) har det tagit ca 1 mån att göra min andra uppkörning och jag skulle egentligen inte gjort något av proven idag men jag glömde helt bort att avboka så de var bara snällt att bege sig till Trafikverket på morgonen. Ville egentligen ha en dubbellektion strax innan uppkörningen men de sket sig ju. Förmodligen därför jag körde som en kratta idag. :( Växlingarna var dåliga och hade ibland svårt att få i en växel, kladdade på kopplingen för mycket, usla vändningar i rondeller och aldrig varit med om att jag kört så illa på motorväg som idag! Totalt deppig och nere efter den turen...

Nu kan jag inte ens boka om mitt prov för tillfället heller. Står att jag har skuld fast båda proven är betalda. Jaja, får anta den texten ersätts med tider så snart de bokfört betalningarna?

Förresten. Vad kan vara orsak till att man blir underkänd på parkering? På min 1a uppkörning parkerade jag så uselt som aldrig förr och justerade upp situationen med godkänt resultat. Idag parkerade jag till synes perfekt (typ det enda jag tyckte gick riktigt bra idag), behövde inga justeringar och jag stod med alla hjul innanför markeringarna och kunde ju öppna dörren utan att slå in i nästa bil. Märkte inte han hade markerat den förrän jag tittade på protokollet lite senare. Spelar ju mindre roll med tanke på omständigheterna, men jag fattar ingenting av det underkännandet! :?
Gäst 2012-01-17 11:35 ! Citera #
Jag förstår verkligen att du känner dig deppig men du kommer att fixa det till slut. Jag klarade uppkörningen först igår, 3:e försöket och det var samma sak för mig, nervositeten förstörde helt för mig på uppkörningarna innan. Igår tänkte jag asch, det får går hur det vill nu och jag var lite mer avspänd än förut. Vi har alla gånger då vi kör som krattor, det kommer helt klart gå bättre nästa gång.
Konstigt det där med att din betalning för proven inte har kommit in, det måste väl ha blivit något fel hos dem?

Det låter som om du gjorde en felfri parkering så det förstår jag verkligen inte varför du inte fick det godkänt. Jag tog med mig förra protokollet
från min misslyckade uppkörning och slapp därmed göra bl a säkerhetskontroll vilket jag hade klarat och dessutom behövde jag inte göra om de moment som jag klarade förra gången, bl a motorväg och annat.

Stort lycka till! :)
Gäst 2012-01-19 20:54 ! Citera #
Tack. :) Det ska verkligen gå vägen på 3e försöket! :) Hade också med protokollet från första så jag behövde inte göra säkerhetskontrollen, men fick en del från förra gången i bedömning även på andra körningen. Behöver man göra säkerhetskontrollen på 3e försöket, eller gäller det godkända från det första hela tiden?

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor