Start > Körkortsforum > Böcker och teorilektioner

Böcker och teorilektioner

Istolig 2012-01-10 21:35 ! Citera #
Hej, jag har börjat övningsköra och läsa lite teori, har ännu endast använt mig av teori i ett program. ”Körkortsteoriprogrammet”, jag känner dock att jag behöver en bok. Sedan undrar jag hur det är med dessa teorilektioner, är de nödvändiga? Jag har tagit en sk. Am utbildning, så jag har förmodligen grundliggande kunskaper om trafikregler samt vägmärken. Frågan är ifall det då räcker att köpa hem en lämplig bok och sedan studera hemma. Eller behöver man genomföra dessa 6 teorilektioner? Då syftar jag inte enligt lag osv utan snarare ifall det är nödvändigt för att klara provet.
Så sammanfattningsvis är mina frågor : - Är det nödvändigt att gå på dessa 6 teorilektioner?
- Vilken bok anser ni är den bästa, (dvs har med det viktigaste samt ganska lätt att läsa. Så att man inte behöver sitta och läsa igenom var sida 20 gånger innan man förstår vad som menas.

Jag förstår att det är individuellt ifall man behöver gå på teorilektioner men försök att dra en generell slutsats ni som tagit körkort eller går igen detta nu.

Tack på förhand!!
Gäst 2012-01-10 22:08 ! Citera #
Det beror helt på hur bra du kan ta till dig en text utan undervisning, alltså läshuvud. Jag har inte tagit några teorilektioner utan har enbart läst STR:s Körkortsboken. Den fixar man sig igenom på tre-fyra timmar, och kan sedan skumma igenom den på nån timme som repetition.

I övrigt har jag läst teoriavsnittet här två ggr och teorifrågorna här två vändor samt ett tiotal ”slutprov”. Jag köpte även några av STR:s teorifrågor online och har kört igenom aSTRa hos körskolan.

Allt som allt har jag av och till hållit på med teorin i ungefär en månad med lite mer tempo de senaste två veckorna.

Ska skriva teorin imorgon och tror nog att jag ska klara den utan större problem.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor