Start > Körkortsforum > Miljövänlig

Miljövänlig

felet 2012-01-10 13:20 ! Citera #
Vad är bästa valet av bil om man ska tänka på miljön? elbilar? hur stor är prisskillnaden?
Gäst 2012-01-15 21:38 ! Citera #
Välj inte en elbil. Det är ett elände så fort du ska ”tanka” den. DEt finns ju itne möjlgihet till det så ofta. FAst å andra sidan kan det ju bli miljövänligt i sig eftersom man itne kan använda sin bil ;) Välj en miljödiesel istället.
Gäst 2012-01-29 23:42 ! Citera #
Hoppas att elbilarna blir mer poppis snart så att det lönar sig att ha en sådan. Det har ju varit massa reklam på tv om att det sätts upp nya elstolpar och sånt.... Jag tycker idén är bra, förutsatt att elen då ska komma från ”bra” källor också.
Gäst 2012-01-30 18:04 ! Citera #
Tekniken förbättras ju hela tiden, och jag tror inte att det kommer dröja särskilt länge innan batteriernas kapacitet är tillräckligt bra för att man ska kunna köra nog långt mellan varje uppladdning. Dock så antar jag att man måste hitta sätt att ladda batterierna snabbt innan det kommer bli riktigt populärt - att ladda bilen över natten kanske inte är helt optimalt i alla lägen.

Viktigt att tänka på om man har en elbil är också varifrån strömmen man laddar med kommer. Om strömmen kommer från kolkraft kanske det inte blir en så stor miljövinst i alla fall... ;)
Gäst 2012-08-24 11:02 ! Citera #
Köp en miljöbil om du är stekare och skiter pengar ,dom är oftast mkt dyrare
Malle 2012-09-08 18:35 ! Citera #
Allt är relativt. Miljöbilar som går på etanol mm. är säkert bra man det är också viktigt att tänka på vilken sorts körning du ska ha bilen till. Med det menar jag att det välja en liten bil med mindre motor kanske drar mindre inne i stadstrafik, men att den kanske drar mer på en motorväg eller i hård körning. Detta eftersom en motor ofta drar lite mer om den tvingas ligga och pressa på sin övre gräns än om man har en lite större motor som har större kapacitet. Viktigast är dock fortfarande hur du kör bilen!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
3
I går 22:14
1
I går 22:12
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest