Tror det där är väldigt individuellt. Min körskolelärare sa till mig att om jag gör något litet fel är det inte hela världen, bara glöm och kör på för annars riskerar man att drabbas av fler och större fel. När jag gjorde min 1a uppkörning var samtliga av mina fel relativt små (3 till antalet), på så sätt att de inte påverkade trafiken eller något. Men inspektören har sin uppfattning av hur man agerar och går efter det. Denne kanske tycker felet var större än jag personligen tyckte.
Men sen är de klart, gör man flertalet fel, även om de är små, så går det nog åt skogen skulle jag tro. Däremot ett eller två småfel som typ att parkering inte går jättebra eller att man håller fel hastighet (så länge man själv rättar till det snabbt och inte ligger överdrivet över/under) gör nog inte så mycket. Större fel skulle vara att inte blinka ut ur en rondell, eller köra förbi en stoppskylt. Då är de lika bra att vända hem igen direkt!
Edit: Jo förresten. Om man blir tillsagd att köra efter skyltar till en destination. Det är INTE farligt om man råkar köra lite fel. Man brukar få en chans att vända och komma rätt.