Start > Körkortsforum > Tips för att klara uppkörninge…

Tips för att klara uppkörningen.

Gäst 2012-01-06 16:10 ! Citera #
Jag har hört att några bra tips för att klara uppkörningen är att:

- Köra med t.ex trafikskolans bil som du har kört med, så du är van med det.
- Ta en körlektionen någon timma innan provet så du är uppvärmd.

Är det någon som har provet dessa? och funka det? :)
panda 2012-01-07 12:27 ! Citera #
övningskör så mycke att du känner att du klarar av en uppkörning. Sen är det bara att ta uppkörningar tills du får kortet:)
bästa är att känna sig klar med övningskörningar. att man känner sig redo. när du är redo att ta bilen och köra ut själv.
utan någon annan med i bilen. Då är du redo att ta kortet.

så gjorde jag:)
pluton 2012-01-08 10:35 ! Citera #
Om du är redo för kortkortet så borde det inte vara några problem.
Gäst 2012-01-12 12:12 ! Citera #
Hur ska man kunna ta bilen och köra själv utan ngn annan i bilen, när man inte får göra det innan man tagit körkortet ? :P
pluton 2012-01-12 13:46 ! Citera #
Gäst
hur ska man kunna ta bilen och köra själv utan ngn annan i bilen, när man inte får göra det innan man tagit körkortet ? :P

läste du vad du sa? det är därför uppkörning är till för att bevisa att du kan köra ensam. Det är ju DU som kör inte passageraren..
felixandre 2012-01-12 14:25 ! Citera #
Man ska i snitt ha kört 60 timmar innan man ska boka uppkörning har jag hört. För då har man hunnit med alla moment.
antonjefff 2012-01-12 14:30 ! Citera #
Okej ”felix”. hej felix!
Gäst 2012-01-18 14:06 ! Citera #
PhilipB

Jag gjorde precis så på min uppkörning. Jag hade en körlektion kl. 09:10 - 10:10 och uppkörning klockan 10:15 med trafikskolans bil som jag hade suttit i timman innan uppkörningen. Det funkar absolut. Jag klarade uppkörningen på första försöket. Det är nog till och med det bästa tipset jag kan ge, utöver att ta det lugnt och försöka att inte stressa upp sig över hur det ska gå. Kuggar man så är det bara att försöka igen. Så fokusera på själva körningen under uppkörningen och så kan du fokusera på resultatet efteråt. Men att värma upp med en lektion före provet och sen köra upp med en bil man är van vid är absolut en stor fördel.
SandraT88 2012-01-18 16:45 ! Citera #
Gäst
PhilipB

Jag gjorde precis så på min uppkörning. Jag hade en körlektion kl. 09:10 - 10:10 och uppkörning klockan 10:15 med trafikskolans bil som jag hade suttit i timman innan uppkörningen. Det funkar absolut. Jag klarade uppkörningen på första försöket. Det är nog till och med det bästa tipset jag kan ge, utöver att ta det lugnt och försöka att inte stressa upp sig över hur det ska gå. Kuggar man så är det bara att försöka igen. Så fokusera på själva körningen under uppkörningen och så kan du fokusera på resultatet efteråt. Men att värma upp med en lektion före provet och sen köra upp med en bil man är van vid är absolut en stor fördel.

När du körde upp med trafikskolans bil, var din trafikskolelärare med på uppkörningen? Känns det inte mer nervöst då?
Gäst 2012-01-24 14:56 ! Citera #
SandraT88
Gäst
PhilipB

När du körde upp med trafikskolans bil, var din trafikskolelärare med på uppkörningen? Känns det inte mer nervöst då?

På ett sätt kan det nog kännas lite lugnare, just för att man har med nån som man ”känner” :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor