Start > Körkortsforum > Första uppkörning, kuggad

Första uppkörning, kuggad

databord 2012-01-05 12:29 ! Citera #
Körde upp för första gången idag i en volvo dieseldriven som jag aldrig har kört innan.

Kuggades på två saker, motorväg och korsning med väjningsplikt.

Första var då vid korsningen med väjningsplikt då jag skulle svänga vänster. Väntade självklart på att bilarna skulle köra förbi och släppte kopplingen väldigt lite när det såg bra ut men då ingriper hon direkt och bromsar för att det kom en bil. Men jag körde aldrig, utan släppte kopplingen så att den rullade nån millimeter så att jag skulle komma lite närmare :s

Sen vid motorvägen har min körlärare alltid sagt att jag är alldeles för mesig i motorvägen och att jag ska gasa ordentligt så att jag snabbt kommer upp i hastigheten så jag gasade nu på uppkörning och hamnade i en knepig situation, två lastbilar med en liten ficka emellan som jag fick köra in i men det var alldeles för riskabelt och jag skulle istället kört ca 20 saktare för att komma in men jag var rädd att hon skulle kugga mig för att inte vara ”aktiv” på motorvägspåfarten.

Det var de två sakerna jag kuggade på, körde även in på enkelriktad och skulle svänga vänster men höll mig inte till vänster då jag inte hade en aning om att jag kört in i enkelriktad gata och så råkade jag köra 30 på en 50väg eftersom att jag missade hastighetsskylten men det tyckte inte hon var så allvarligt.

jag vet att jag kommer klara mig på motorvägen och väjningspliktskorsning nästa gång men hur stor är chansen att man kuggar för en skitsak nästa gång? :( hört att vissa inspektörer är väldigt stränga.... och jag kör helt perfekt privat men i uppkörningsbilen körde jag som en jävla kratta. Och så fort jag frågade någonting sa hon att jag skulle sluta ifrågsätta henne hela tiden, frågade bara om en liten fråga som hon först förklarade men som jag inte riktigt förstod, var nånting med bilens delar...

Vet inte ens vad jag vill få ut med den här texten... men har ni några tips till nästa gång?
Funderar på att köra upp i en mindre stad, tror ni det är lättare? Det värsta är dock att det är en månads väntetid :( då har jag bara en månad kvar innan teorin kvar om jag kuggar igen :(
PerraPro 2012-01-05 19:52 ! Citera #
Jag körde upp 3 gånger på 13 dagar :) så det finns tider jag bor i stockholm men fick åka till västerås 2 gånger :)
Gäst 2012-01-06 13:09 ! Citera #
Vad kuggade du på? Och var det svårt att köra upp i en stad du aldrig kört i? :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
12
I går 22:40
6
I går 22:34
11
I går 17:36
8
I går 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov