Start > Körkortsforum > Tips på billig och effektiv öv…

Tips på billig och effektiv övningskörning!

Sannah 2012-01-03 15:22 ! Citera #
Jag var väldigt trög lärd när jag skulle lära mig att köra, jag förstod inte det här med växlingen, jag gjorde fel med kopplingen, m.m och hela timmen gick åt att upprepa och göra om, ja allt tog en väldans tid, och såhär var det dom första körningarna med körskolan.
( Det var inte bara jag som hade det problemet)
Detta gjorde i alla fall både mig och min mamma väldigt orolig eftersom att vi tänkte att vi skulle bli ruinerade med tanke på hur många lektioner jag skulle behöva.
Så vi kom på följande lösning:
För att korta ner på antalet övningskörningar med körskolan ( vilket självklart är billigare )så gjorde jag och min mamma såhär:

Min mamma satt vid alla tillfällen med bak i bilen när jag övnings körde med körskolan. Hon lyssnade noga på allt läraren sa till mig, hon var uppmärksam på allt vi övade på osv.
Och när tiden var slut gick vi direkt hem satte oss i vår egna bil och tränade på allt vi precis lärt oss och tränat på med läraren.
Nästa gång jag skulle tillbaka till körskolan så kunde jag ju allt han hade försökt att lära mig vilket resulterade i att vi kunde hoppa till nästa steg så fort han såg att jag kunde. (vi behövde alltså in ägna 3 lektioner åt ett och samma steg.)

Väldigt effektivt måste jag säga!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor