Start > Körkortsforum > Teoriprov

Teoriprov

Oskar 2012-01-01 15:59 ! Citera #
Hejsan jag kommer att ta teoriprovet efter 30jan för automatbil, och undra hur många rätt jag måste ha för att få godkänt? Många säger det är 65/52 frågor man ska ha rätt men ni som har tagit det kanske kan svara på denna fråga.

/Mvh OG :)
pluton 2012-01-01 16:17 ! Citera #
Oskar
Hejsan jag kommer att ta teoriprovet efter 30jan för automatbil, och undra hur många rätt jag måste ha för att få godkänt? Många säger det är 65/52 frågor man ska ha rätt men ni som har tagit det kanske kan svara på denna fråga.

/Mvh OG :)



du måste få minst 52 rätt av 65 för att få teori provet godkännt.


Fick körkortet i november. :)
Oskar 2012-01-01 16:21 ! Citera #
pluton
Oskar
Hejsan jag kommer att ta teoriprovet efter 30jan för automatbil, och undra hur många rätt jag måste ha för att få godkänt? Många säger det är 65/52 frågor man ska ha rätt men ni som har tagit det kanske kan svara på denna fråga.

/Mvh OG :)



du måste få minst 52 rätt av 65 för att få teori provet godkännt.


Fick körkortet i november. :)


Ok Tack så mycket och grattis att du fick körkortet :)
pluton 2012-01-01 17:27 ! Citera #
Oskar
pluton
Oskar
Hejsan jag kommer att ta teoriprovet efter 30jan för automatbil, och undra hur många rätt jag måste ha för att få godkänt? Många säger det är 65/52 frågor man ska ha rätt men ni som har tagit det kanske kan svara på denna fråga.

/Mvh OG :)



du måste få minst 52 rätt av 65 för att få teori provet godkännt.


Fick körkortet i november. :)


Ok Tack så mycket och grattis att du fick körkortet :)



o ett tips är att inte läsa alla dessa skitsnack om att teoriprovet är svårt o komplicerat, den är mycket lättare än frågorna på denna sida. klarade båda på första försöket. du lär klara det med!
Gäst 2012-01-02 12:01 ! Citera #
Mer specifikt så är det 52 rätt av 65 poänggivande frågor som gäller. Sen är det ytterligare 5 frågor på provet (dessa är testfrågor och om du svarar rätt eller fel på dem spelar ingen roll). Så när du gör provet så är det 70 frågor som ska besvaras, av dem så är det 65 st som ger poäng och du måste ha minst 52 poäng för att klara provet.
Gäst 2012-01-16 21:48 ! Citera #
Gäst
Mer specifikt så är det 52 rätt av 65 poänggivande frågor som gäller. Sen är det ytterligare 5 frågor på provet (dessa är testfrågor och om du svarar rätt eller fel på dem spelar ingen roll). Så när du gör provet så är det 70 frågor som ska besvaras, av dem så är det 65 st som ger poäng och du måste ha minst 52 poäng för att klara provet.

Med andra ord svarar du på 65 frågor + 5 testfrågor och du ska ha 52p rätt?
Alltså kan du ha oturen att få testfrågorna som du svarat rätt på och därför behöver ha 55 rätt (57-5)
Ex: Du svarar på alla frågor och får 54 rätt. Woho du har +2 rätt. Tyvärr så drar de av 5 frågor varav 3 utav dem hade du rätt på.
Alltså får du 3p avdrag. Antal påäng blir då 51p, dvs 1p ifrån.
Gäst 2012-01-16 21:50 ! Citera #
Gäst

Med andra ord svarar du på 65 frågor + 5 testfrågor och du ska ha 52p rätt?
Alltså kan du ha oturen att få testfrågorna som du svarat rätt på och därför behöver ha 55 rätt (57-5)
Ex: Du svarar på alla frågor och får 54 rätt. Woho du har +2 rätt. Tyvärr så drar de av 5 frågor varav 4 utav dem hade du rätt på.
Alltså får du 3p avdrag. Antal påäng blir då 51p, dvs 1p ifrån.
Gäst 2012-01-17 14:03 ! Citera #
Gäst

Med andra ord svarar du på 65 frågor + 5 testfrågor och du ska ha 52p rätt?
Alltså kan du ha oturen att få testfrågorna som du svarat rätt på och därför behöver ha 55 rätt (57-5)
Ex: Du svarar på alla frågor och får 54 rätt. Woho du har +2 rätt. Tyvärr så drar de av 5 frågor varav 3 utav dem hade du rätt på.
Alltså får du 3p avdrag. Antal påäng blir då 51p, dvs 1p ifrån.


HoHo, sista gången hade jag 50 rätt svarad, kanske dem har dragit rätt frågor från mig!! :)
undrar 2012-06-18 23:07 ! Citera #
Heisan jag ska göra teori i morgon hur många svar ska man ha rätt för och få godkänd?+????? :D
Gäst 2012-06-18 23:11 ! Citera #
undrar
Heisan jag ska göra teori i morgon hur många svar ska man ha rätt för och få godkänd?+????? :D


korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/--Efter-provet/ :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


:lol:

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 13:17
8
I dag 09:49
2
I går 18:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest