Start > Körkortsforum > Bra källa på internet för manö…

Bra källa på internet för manövrering av bil.

williamst 2011-12-31 15:02 ! Citera #
Hej, jag letar efter en bra källa där man kan få det förklarat i förhand hur man exempelvis styr ratten, hur man gör när man skall parkera (fickparkering), hur man gör när man byter filer etc etc, gärna inspelat på video.

Skulle vara grymt bra uppskattat så man vet HUR man ska köra innan man tar en lektion och att man sedan bara ÖVAR in det under lektionen.
williamst 2011-12-31 15:03 ! Citera #
Just det ja, gärna om det finns någonstans förklarat alla reglage (vet att det kanske ser lite olika ut på olika bilar) men i stora drag exempelvis hur vindrutetorkaren aktiveras, hur man byter hel- och halvljus, tutan, gas/broms/koppling, etc. etc.
Gäst 2012-01-06 13:49 ! Citera #
Det finns ganska bra i ”körhäftet” som är typ som en övningsbok till körkortsboken ;)
Gäst 2012-01-06 18:12 ! Citera #
Hmm. I Bonniers Trafikskola finns det en del som heter ”Ute i trafiken”, där visar dom video på hur man kör.
TobiasN 2012-01-09 10:40 ! Citera #
williamst
, hur man gör när man skall parkera (fickparkering)

Här är en video på hur man fickparkerar =)

www.youtube.com/watch?v=tifID-BhClc
Istolig 2012-01-09 16:59 ! Citera #
williamst
Hej, jag letar efter en bra källa där man kan få det förklarat i förhand hur man exempelvis styr ratten, hur man gör när man skall parkera (fickparkering), hur man gör när man byter filer etc etc, gärna inspelat på video.

Skulle vara grymt bra uppskattat så man vet HUR man ska köra innan man tar en lektion och att man sedan bara ÖVAR in det under lektionen.

Visualisering av hur det skall utföras i sin ära, dock kan det begränsa dig när du väl kommer till körskolan. Det kan vara olika för olika personer. Att du lär dig helt ifrån scratch när du kommer till körskolan kan vara det bästa för vissa medan vissa klarar sig bättre när man föreställer sig utförandet. Du har en lärare som lägger upp sin undervisning på sitt sätt, att du kommer med något annat som kanske inte är enligt honom korrekt kan komplicera det för dig. Du väljer själv, Lycka til iallafall!
Gäst 2012-02-23 09:30 ! Citera #
Jag satt också och letade efter sånt där när jag skulle lära mig. Det visade sig att det var mycket mer effektivt att bara fråga körskoleläraren ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest