Start > Körkortsforum > Klarade det för 9 000 kr på tv…

Klarade det för 9 000 kr på två månader

hej 2011-12-31 14:01 ! Citera #
Hej,

tänkte ge lite tips på hur man blir en bra förare för lite pengar.

Det som krävs:
*Körkortsböcker
*Teoritest
*Vilja
*Tillgång till övningskörning hemma

Boka in max en dubbellektion eller två lektioner i veckan. Jag tog lite över 10 st sammanlagt, på sex eller sju veckor. Mellan varje lektion så kör du hemma flera gånger, helst varje dag. Och läs i boken, det här är viktigt. Ju tidigare du kan all teori, och förstår all teori, desto billigare blir det.

Teorin är det viktigaste, efter att du lärt dig hantera bilen. Om du förstår teorin, behöver du bara öva hemma för att automatisera, och sen kan du ta lektioner till att träna på lite svårare saker som att backa in i ruta eller rondellkörning (vilket jag iofs lärde mig genom teori).

Råplugga inte, utan förstå. Visualisera dig själv göra det momentet som beskrivs i boken.

Lycka till!
TobiasN 2012-01-09 07:52 ! Citera #
Grattis. Jag gjorde ungefär samma sak men jag tog mindre körlektioner. Jag tog två dubbellektioner och körde massor hemma. Jag måste säga att jag faktiskt råpluggade till teoriprovet. Jag läste igenom boken två dagar innan jag skulle skriva och det gick galant. Dock har jag alltid haft lätt att lära mig utantill kunskap
Istolig 2012-01-09 14:41 ! Citera #
Bra initiativ, en sak som förmodligen kan komma till hjälp är sk testteoriprov på internet, det finns färdiga program med ett koncept som först ger dig teoridelen i förkortad version, 8 övningar med 20 frågor styck som genomarbetar viktiga moment och sedan prov samt slutprov, du kan även se vilka fel du gjort vilket jag anser är bristande att man inte kan på många sidor. Sitt gärna och anteckna de felen du gjort och plugga. Viktigt då är att,(som TS tidigare nämnde), man lär sig principen och inte endast svaret på frågan! Kan kosta 300 kr dock förmodligen en enklare och roligare väg emot att ta körkortet!

Lycka till!
TobiasN 2012-01-09 16:19 ! Citera #
Jag vet en sida där man kan göra lite testprov gratis: körkortsfrågor.nu
Istolig 2012-01-09 16:32 ! Citera #
TobiasN
Jag vet en sida där man kan göra lite testprov gratis: körkortsfrågor.nu

Det är en bra sida, dock så är det som sagt endast 65 frågor i demoversionen, 65 frågor kan du lära dig svaren på, när det kommer nya frågor varje gång blir det svårare och man tvingas lära sig fenomenet och inte svaret på en fråga. Det gör att man förmodligen kan tackla frågorna på provet bättre.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov