Start > Körkortsforum > Vilken sorts bil övningskör ni…

Vilken sorts bil övningskör ni med?

japonikka 2011-12-29 23:07 ! Citera #
Vilken sorts bil övningskör ni i? Själv kör jag i en Audi A3 sprillans ny via trafikskolan. Sååå skön att köra :)
tjugosexan 2011-12-30 19:14 ! Citera #
Jag kör en ny Passat, också riktigt skön :)
Ebboba 2011-12-30 21:50 ! Citera #
Kör också en Audi A3 på körskolan, men bakrutan sitter lite högt för mig som är kort så har problem när jag ska backa med den, jag ser inte vägen genom bakrutan alls. Har lite svårt att vänja mig vid hur diesel- bilar beter sig också...
sellegrodan 2012-01-05 13:28 ! Citera #
Har inte börjat övningsköra än, men den körskolan jag antagligen kommer börja på kör Nissan Qashqai. Verkar som en skön bil! :)
Mattias Åkerblom 2012-01-05 17:29 ! Citera #
På trafikskolan körde jag med en helt ny Volkswagen Golf Variant, med back kamera och fyrhjulsdrift, diseldriven. Helt underbar att köra jämfört med den gamla volvo 740 som är ”min”. Fyrhjulsdriften kom väl till pass när jag körde upp, då det var så vidrigt väglag att jag körde minst 10km/h under hastighetsgränsen. Klarade uppkörningen galant :) Saknar faktiskt att köra den där härliga bilen lite :/ Kan säga att jag blev ”kär” i volkswagen efter det och min första helt nya bil kommer troligtvis att vara en volkswagen :)
Gäst 2012-03-03 21:48 ! Citera #
Peugeot 207 diesel skulle jag tro :D
Mia 2012-03-04 08:28 ! Citera #
Här övningskör vi privat och det blir då den gamla Toyota Verso som vi inte är rädda om ;-) Den nya får inte användas.
Gäst 2012-03-04 15:08 ! Citera #
Jag körde en Saab av något slag, med all extrautrustning man kan tänka sig. Och någon enstaka gång med pappas automatväxlade peugeot. Nu när jag har körkort så kör jag min lilla ford ka från 2007.
Gäst 2012-03-06 15:01 ! Citera #
Jag kör privat med en Ford Fokus (skönt att den inte är splitter ny, i alla fall de första gångerna). Jag tycker det fungerar bra men är såklart lite annorlunda än bilen jag kör med på körskolan. Vi har till exempel en växel mindre hemma och vindrutetorkarna styrs annorlunda i de olika bilarna.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 12:42
1
I går 20:30
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov