Start > Körkortsforum > Första teori prov

Första teori prov

altina 2011-12-28 15:07 ! Citera #
Hej jag ska gära mitt första teori prov nu på fredag
jag undrar räker det värkligen med att ha kört dom här proven som finns på körkortonline.se
och så har jag läst i teori boken???
heyboy 2011-12-28 15:46 ! Citera #
För att klara teoriprovet behöver du 2 saker.

1 - Läsa boken
2 - Studera frågorna på str’s hemsida (som du har fått lösenord till ifall du är inskriven i en trafikskola)

Annars är det helt ok att plugga på frågorna här med
altina 2011-12-28 16:22 ! Citera #
Ok
OK för att jag är inskriven i en trafikskola i vänersborg men jag har inte haft så mycket tid att sitta där men jag har oxå ett program på min telefon som jag har köppt med frågor.
Tommyy 2011-12-28 18:09 ! Citera #
Det jag ofta tycker glöms bort när man talar om att plugga teori är att man inte bara bör plugga via böcker och dataprogram. Det är minst lika viktigt att se på skyltar och trafik ute i verkliga världen och förstå sambanden bakom de regler som finns. På så sätt är det lättare att lära sig och att minnas det man lärt sig.
Gäst 2012-01-02 12:06 ! Citera #
Tommyy
Det jag ofta tycker glöms bort när man talar om att plugga teori är att man inte bara bör plugga via böcker och dataprogram. Det är minst lika viktigt att se på skyltar och trafik ute i verkliga världen och förstå sambanden bakom de regler som finns. På så sätt är det lättare att lära sig och att minnas det man lärt sig.

Håller helt med. Och man måste inte vänta tills man sitter bakom ratten och övningskör för att kunna öva på skyltar och liknande i verkliga världen. Jag promenerar en del (även nu när jag har tagit körkortet) och innan jag tog körkort så brukade jag se mig omkring på vägen till jobbet t ex, och så fort jag kom till en korsning så funderade jag över vad som gäller och varför, när jag såg en skylt så funderade jag över varför den är uppsatt och vad den betyder. Det tror jag är en viktig del i att lära sig teorin, så känns den mindre abstrakt :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo