Start > Körkortsforum > Parkering vid tidsangivelser

Parkering vid tidsangivelser

Gäst 2011-12-27 14:39 ! Citera #
Jag förstår inte riktigt vad de där skyltarna med tidsangivelser betyder. Vad menas med de? ;)
Gäst 2011-12-27 14:40 ! Citera #
Jag anser att du menar de gula skyltarna med tider vid en parkering. Det är så här att de övre siffrorna står för tiderna på vardagar. De mellersta med parenteser står för lördagar, och den nedre med röda siffror står för söndagar. Det finnsäven andra vägmärken som t.ex ”förbudmot mot att parkera fordon på dag med udda datum”, ”förbud mot att parkera fordon med jämnt datum” osv. Det finns också parkeringsplatser för rörelsehindrade och där är det förbjudet att parkera(om man inte är rörelsehindrad).
;)
rollonup 2012-01-31 16:26 ! Citera #
Jonas.P
Jag anser att du menar de gula skyltarna med tider vid en parkering. Det är så här att de övre siffrorna står för tiderna på vardagar. De mellersta med parenteser står för lördagar, och den nedre med röda siffror står för söndagar. Det finnsäven andra vägmärken som t.ex ”förbudmot mot att parkera fordon på dag med udda datum”, ”förbud mot att parkera fordon med jämnt datum” osv. Det finns också parkeringsplatser för rörelsehindrade och där är det förbjudet att parkera(om man inte är rörelsehindrad).
;)


Nästan rätt Jonas, tiderna angivna med parenteser står för lördagar och dagar före helger, alltså tex. juldagen och liknande. Röda siffror är ju såklart då Söndagar och andra helgdagar som midsommardagen osv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I går 20:04
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo